A Honvédség ötgépes szállítórepülőgép-flottáját alkotó An–26-osokra nem vonatkozik a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) január 25-i határozata, amellyel visszavonja az ilyen típusú, magyar lajstromozású gépek légialkalmassági bizonyítványát – válaszolta lapunk kérdésére a Honvédelmi Minisztérium médiaosztálya. A határozat a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium honlapján olvasható.
Az NKH légiközlekedési igazgatósága az Európai Bizottság útmutatása alapján döntött, „repülésbiztonsági okokra” hivatkozva. A hatóság igazgatója, Vágó József tegnap levélben arról tájékoztatta Lakatos László vezérőrnagyot, a HM tervezési és koordinációs főosztályának vezetőjét, hogy határozatuk a „Magyar Honvédségnél rendszerben lévő és a Magyar Köztársaság Állami Légijármű Nyilvántartásában szereplő katonai repülőgépre a korlátozás nem vonatkozik”. A HM tegnapi indoklása szerint az NKH határozata a polgári lajstromban lévő An–26-osokra vonatkozik csak, márpedig a magyar állami (katonai) légi járműveket a „katonai légiügyi hatóság” veszi nyilvántartásba. Közismert tény ugyanakkor, hogy tavaly éppen a repülésbiztonsági vonzatú adminisztráció egységesítése – mint uniós célkitűzés – miatt vonta össze a kormányzat a korábbi Polgári Légügyi Hatóságot és a Katonai Légiügyi Hivatalt.
Megfigyelők megjegyzik: a régi keleti gépek kiszorítása mögött az új nyugati gépeket támogató ipari lobbik tevékenysége is felfedezhető.
Nyilvános kivégzésre buzdít Majka, újabb aljas húzás a rappertől
