Külön szabály vonatkozik An–26-osokra

2008. 02. 10. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Honvédség ötgépes szállítórepülőgép-flottáját alkotó An–26-osokra nem vonatkozik a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) január 25-i határozata, amellyel visszavonja az ilyen típusú, magyar lajstromozású gépek légialkalmassági bizonyítványát – válaszolta lapunk kérdésére a Honvédelmi Minisztérium médiaosztálya. A határozat a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium honlapján olvasható.
Az NKH légiközlekedési igazgatósága az Európai Bizottság útmutatása alapján döntött, „repülésbiztonsági okokra” hivatkozva. A hatóság igazgatója, Vágó József tegnap levélben arról tájékoztatta Lakatos László vezérőrnagyot, a HM tervezési és koordinációs főosztályának vezetőjét, hogy határozatuk a „Magyar Honvédségnél rendszerben lévő és a Magyar Köztársaság Állami Légijármű Nyilvántartásában szereplő katonai repülőgépre a korlátozás nem vonatkozik”. A HM tegnapi indoklása szerint az NKH határozata a polgári lajstromban lévő An–26-osokra vonatkozik csak, márpedig a magyar állami (katonai) légi járműveket a „katonai légiügyi hatóság” veszi nyilvántartásba. Közismert tény ugyanakkor, hogy tavaly éppen a repülésbiztonsági vonzatú adminisztráció egységesítése – mint uniós célkitűzés – miatt vonta össze a kormányzat a korábbi Polgári Légügyi Hatóságot és a Katonai Légiügyi Hivatalt.
Megfigyelők megjegyzik: a régi keleti gépek kiszorítása mögött az új nyugati gépeket támogató ipari lobbik tevékenysége is felfedezhető.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.