origo.hu
Ausztriai buszbaleset: magához tért a kómából a két túlélő
Magánvasút-társaságoknál és a MÁV-nál is vizsgálódik a hazai versenyhatóság, mert fennáll a gyanú, hogy a záhonyi vasúti átkelőnél kihasználták „kizárólagos jogosultsági pozícióikat”. Az érintett cégek elismerték a vizsgálat tényét, de visszautasították a vádat.
Eljárást indított Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Hungrail Magyar Vasúti Egyesülés (Mave), a Magyar Államvasutak Zrt., a MÁV Cargo Árufuvarozási Zrt., a Győr– Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt. és a CER Zrt. ellen. A versenyhatóság közleménye szerint január 24-én előzetes értesítés nélküli helyszíni vizsgálatot, azaz rajtaütést tartott az érintett társaságoknál. Erre azért került sor, mert a hatóság szerint valószínűsíthető, hogy a vállalkozások a liberalizált vasúti árufuvarozási piacon tanúsított magatartásukkal megsérthették a versenytörvényt.
A GVH szerint az érintett vállalkozások – kihasználva a meglévő sajátos kizárólagos jogosultsági pozícióikat –piaci magatartásukkal befolyásolták a Magyarországot érintő, ezen belül különösen az ukrán–magyar határkeresztező vasúti áruforgalom piaci versenyét, s ezen keresztül a kapcsolódó piaci szegmensek piaci versenyhelyzetére is káros hatással lehettek.
A CER a Világgazdaság Online kérdésére elismerte, hogy a versenyhivatal munkatársai jártak a cég székhelyén, de kijelentették, hogy a bírósági végzés végrehajtása során maximális udvariassággal jártak el. A CER tiszteletben tartva a törvényi előírásokat, együttműködött az ellenőrzésben és az adatszolgáltatásban, de megjegyezte, hogy érthetetlenül áll a Mave érdekeit sértő eljárási mód előtt.
Értetlenül fogadta a GVH-eljárást a Magyar Vasúti Egyesülés is, amely teljességgel megalapozatlannak tartja a hazai vasúti szektor közös érdekvédelmének ellehetetlenítését célzó eljárás alapját képező vádakat – tette közzé a Mave. Emellett elutasítják a magyar vasutak érdekeinek képviseletét felvállaló, s minden vasútvállalati engedéllyel rendelkező gazdasági társaság felé nyitott, napi vasúti működéssel hangsúlyosan nem foglalkozó Magyar Vasúti Egyesülés ellen irányuló törekvéseket. A Mave hangsúlyozza, hogy az igazság kiderítése érdekében maradéktalanul együttműködnek a Gazdasági Versenyhivatallal és az érintett tagvállalatokkal. Ugyanakkor a Magyar Vasúti Egyesülés határozottan visszautasítja a vizsgálatot kezdeményező feljelentő azon vélelmezhető szándékát, hogy ellehetetlenítse a magyar vasutak kibontakozóban lévő közös szakmai érdekképviseletét – írja a közlemény. A Magyar Vasúti Egyesülés 2006 elején a magyar vasúti szakma érdekeinek képviseletére alakult. Jelenleg tíz tagja van: a CER Zrt., a GySEV Zrt., a MÁV Cargo Zrt., a MÁV Start Zrt., a MÁV Zrt., a Mátrai Erőmű Zrt., az MMV Zrt., a Szentesi Vasútépítő Kft., a Train Hungary Kft. és az Eurocom Zrt. Emellett jelenleg további négy tag vár felvételre.
Ausztriai buszbaleset: magához tért a kómából a két túlélő
Slot döntött, Szoboszlai Dominik lemaradhat az év meccséről
Biztosan nem gondoltad volna: ez történik a testeddel, ha szalonnát eszel
Eddig tűntek megállíthatatlannak az oroszok: Fortuna újra a kegyeibe fogadta az ukrán hadsereget (VIDEÓ)
Már csak heteket adtak az édesanyának: két fontos kérdést elfelejtettek feltenni az orvosok
Kiderült, mekkora fizetést ad a szegedi BYD-gyár - kitört a munkavállalási láz
Nem akar népszavazást a budapesti olimpiáról a MOB
Sport Forum Hungary: izgalmas vitát hozott a régóta várt „elnöki derbi” Kubatov Gábor és Ratatics Péter között
Kihallgattak egy fontos tanút, brutális részletek derültek ki a Lakatos Márk-ügyről!
Most jöhet a java: lehet, hogy Till Tamást nem egy ember gyilkolta meg
Olyan tél jön, amit talán soha nem felejtünk
Kisállatversenyek taktikáját alkalmazták a Magyar Péterről szóló szavazás manipulálásakor
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.