A baleset Törökszentmiklóstól nyolc kilométerre, Óballa mellett, a Tisza közvetlen közelében, lakott területen kívül történt. A védelmi szféra vezetése, Szekeres Imre honvédelmi miniszter és Havril András vezérkari főnök a helyszínre utazott, a hivatalos közlemények szerint a baleseti kivizsgálás azonnal kezdetét vette.
Lapunk úgy értesült, a vizsgálat szokásos metodikája szerint azzal kezdődik, hogy ellenőrzik: biztosítottak voltak-e a kiképzési repülés feltételei.
*
Bennfentesek úgy vélik, ma minden honvédségi repülőesemény vizsgálatának már ebben a fázisában hiányosságokat kell felfedeznie, hiszen a pilóták alacsony repülési óraszáma általánosságban nem elégíti ki a minimális repülésbiztonsági követelményeket.
Meg nem erősített információink szerint a katasztrófát szenvedett gép „bepördült”, és ezt követően csapódott be egy töltésbe. A bepördülést általában a gép farokrotorjának meghibásodása, vagy sérülése okozhatja. A sérülés bekövetkezhetett egy külső tárgyal való ütközés miatt: a helikopterek farokrotorja gyakran ütközik fákba vagy más tereptárgyakba, ami automatikusan balesethez vezet.
Az 1967 óta magyar katonai szolgálatban lévő típus baleseti statisztikája eddig kitűnő volt: mindössze egyetlen gép szenvedett katasztrófát, amikor a Balaton vizére szállt le hajtóműhiba miatt, s a személyzet megfulladt a hideg vízben. Ennek ellenére szakértők figyelmeztetnek: az átlagban harmincéves gépek már nem elégítik ki a korszerű követelményeket, üzemben tartásuk egyre nehezebb a pénzhiány és az alkatrészellátás nehézségei miatt.
Brutális családi tragédia Szolnokon: féltékenységből gyilkolt
