MÁV-Start: tilos kérdezni a váltásról

Botrányosra sikerült tegnap a MÁV-Start új vezetőinek bemutatására összehívott tájékoztató: egyenesen megtiltották az újságíróknak, hogy érdemi kérdéseket tegyenek fel a kinevezésekkel kapcsolatban.

2008. 02. 01. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Továbbra sem tudható, kit tekint a január 2-i vasútimenetrend-káosz felelősének a közlekedési miniszter. Kákosy Csaba úgy mozdította el a MÁV-Start elnök-vezérigazgatói pozíciójából Mosóczi Lászlót, hogy nem mondta meg, felelősnek tartja-e az év eleji eseményekért. Ugyanakkor azt a Kozák Tamást ültette a helyére, aki tagja volt a MÁV-Start igazgatóságának, vagyis annak a testületnek, amit a miniszter január 3-án állított fel. Ezzel kapcsolatban Kákosy tegnap azt állította: szemléletbeli okok miatt kellett meneszteni a cég vezető testületeit. Arra nem tért ki, hogy ha Kozák Tamás az igazgatóságban nem végezte jól a munkáját, akkor miként várható tőle ez a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatójaként. A bejelentéskor nem lehetett kérdést feltenni a liberális miniszternek, a későbbi tájékoztatón pedig megtiltották az újságíróknak, hogy a január 2-i eseményekről, illetve azok következményeiről kérdéseket tegyenek fel a régi és az új vezérigazgatónak.
*
Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési miniszter tegnap bemutatta a MÁV-Start új vezetőjét és a vezető testületek tagjait. A cég új vezérigazgatója Kozák Tamás, a MÁV Cargo volt vezérigazgatója, igazgatóságának új elnöke Csepi Lajos, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ főigazgatója, a felügyelőbizottság (fb) elnöke pedig Aba Botond, a Közlekedéstudományi Intézet személyközlekedési igazgatója lehet, ha az fb megszavazza. A megújult igazgatóság tagja Gecser Ottó (Brokernet Holding Zrt.), Kovács László (GKM), Kovácsné Egedi Éva (Pénzügyminisztérium,), Kozák Tamás (MÁV-Start Zrt.), Müller János (Bankszövetség) és Jándi Péter (MÁV Zrt.). A felügyelőbizottság tagjai: Dabóczi Kálmán (GKM), Tímár János (Nemzeti Közlekedési Hatóság), Fridrich Imre (Vasutasok Szakszervezete) és Halasi Zoltán (VDSZSZ Szolidaritás). A megbízások február elsejétől hatályosak.
Kákosy Csaba kiemelte, hogy Kozák kiváló munkát végzett a MÁV Cargo privatizációjának előkészítésében. Emellett kifejtette, a MÁV-Start Zrt. vezetésétől utasbarát szemléletet vár el. Szerinte alapvetően nem pénz kérdése, hogy a szerelvények tisztábbak, a vonatok pontosabbak legyenek. Kákosy Csaba úgy véli, január 2-án nem az okozott problémát, hogy egy téves időjárási helyzetértékelésnek köszönhetően kevesebb vonat járt, hanem az, hogy a vasúttársaság nem kezelte megfelelően a kialakult helyzetet, nem tájékoztatta megfelelően a pályaudvarokon várakozó utasokat. A miniszter ezért kezdeményezte január 3-án a MÁV-Start Zrt. igazgatósági tagjainak felmentését, a felügyelőbizottság megújítását.
A MÁV-Start Zrt. új vezetése három hónapon belül leteszi a cég stratégiáját, amelynek központi kérdése az ügyfélközpontúság lesz – mondta bemutatkozásakor Kozák Tamás, a cég új vezérigazgatója. Ugyanott Mosóczi László, a MÁV-Start eddigi elnök-vezérigazgatója, aki a továbbiakban a MÁV Zrt. vezérigazgató-helyettese lesz, beszámolt a vállalat eredményeiről. Kozák Tamás az elképzelések közül kiemelte a gördülőállomány és az állomások fejlesztésének fontosságát.
A kormányzat kapkodó, teljesen koncepciótlan és átgondolatlan döntéseket hoz a magyar vasúttal kapcsolatban – reagált a személyi döntésekre a Fidesz. Cser-Palkovics András helyettes szóvivő szerint több mint különös, hogy az elmozdított igazgatóság egyik tagja Kozák Tamás – bukás helyett – kitüntető előléptetésben részesült.

A választ elfújta a szél. A tegnapi vezérigazgatói tájékoztató elején Sigulinszky Tibor MÁV-szóvivő közölte, a leváltott és a leendő vezérigazgató nem válaszol a január 2-i „sajnálatos eseményekkel” kapcsolatos kérdésekre. Lapunk ennek ellenére firtatta a helyszínen lévő két vezető felelősségét a januári menetrendi káosszal kapcsolatban, de nem kaptunk választ. Mivel adóforintokból gazdálkodó cég működéséről van szó, amelynek kötelessége válaszolni a sajtó kérdéseire, itt megismételjük azokat. Mosóczi László felelős-e a január 2-i menetrendi káoszért? Ha nem, miért mozdították el? Ha igen, miért nevezték ki a MÁV Zrt. vezérigazgatójának? Kozák Tamás a MÁV-Start igazgatósági tagjaként felelős volt-e a káoszért? Ha nem, miért mentette fel a miniszter? Ha igen, miért nevezték ki vezérigazgatónak? A MÁV Zrt. vezérigazgatóságában nincs felelőse a menetrendi káosznak?

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.