A Magyar Vasúti Hivatal az engedélyokirat módosításakor csak olyan új menedzsmenttagok kinevezéséhez járul hozzá, akik esetében a vasúttársaság igazolni tudja, hogy a vasúti személyszállítás jelenlegi szakmai és pénzügyi helyzetéért, illetve a pályavasúti szolgáltatások esetében feltárt mulasztásokért személyesen nem felelősek – jelentette ki Antal Dániel, a vasúthatóság elnöke január elején, miután a közlekedési miniszter a MÁV-Start Zrt. vezető testületeinek megújítását indítványozta. Ebből az következik, korántsem biztos, hogy a hatóság elfogadja a miniszter által megnevezett Kozák Tamást vezérigazgatónak.
– A MÁV-Start Zrt. működési engedélyének módosítása érdekében a Magyar Vasúti Hivatalhoz fordul a MÁV Zrt. – jelentette ki Heinczinger István vezérigazgató kedden azon a vezetői értekezleten, amelyen a közlekedési miniszter, Kákosy Csaba bejelentette: meneszti Mosóczi László elnök-vezérigazgatót és kinevezi helyére Kozák Tamást, a MÁV Cargo vezérigazgatóját, illetve a MÁV-Start igazgatótanácsának tagját. Közismert, a személycsere azt követően történt, hogy az év első munkanapján kis híján összeomlott a fővárosi elővárosi közlekedés. A miniszter azt mondta: nem az okozott problémát, hogy kevesebb vonat járt, hanem hogy a vasút nem kezelte jól a helyzetet. Sem a pályaudvarokon várakozó utasokat, sem a nagyközönséget nem tájékoztatták megfelelően. A miniszter, aki az utastájékoztatásért felelős vezetők felelősségre vonását is emlegette, azt a Kozák Tamást is elmozdította az igazgatótanácsból, akit február 1-jétől vezérigazgatónak kíván kinevezni.
Lapunk kérdésére a vasúthatóság elnöke elmondta: hivatalosan még nincs ügy, hiszen a hivatal nem kapott sem kérelmet, sem indokolást a MÁV-tól. Az eljárás szerint a vasúttársaságnak be kell adnia engedélymódosítási kérelmét, amit az MVH-nak hatvan napon belül kell megítélnie. Az eljárás ugyanúgy zajlik, mint az EU más országaiban, és a végeredményről a hivatalnak tájékoztatnia kell az Európai Vasúti Ügynökséget. Antal Dániel emlékeztetett, ahogy az egész EU-ban egységes szabályok alapján zajlik a vasúttársaságok menedzsmentjének kinevezése. Annak a társaságnak, amelyik ezeket a szabályokat nem tartja be, be kell vonni az engedélyét. Az az ország pedig elveszítheti az engedélykiadási jogát, amelyik nem szabályos eljárásban nevezi ki a vasúttársaságok vezetőit. – Magyarország ezt a problémát a légi közlekedés területén már megtapasztalta – jegyezte meg Antal Dániel.
"Ez a hely a hazám" - mutatjuk az év egyik legszebb magyar dalát! - videó