Megvétózza a hatóság a MÁV-Start vezérét?

Korántsem biztos, hogy a Magyar Vasúti Hivatal elfogadja Kozák Tamás MÁV-Start vezérigazgatói kinevezését, hiszen csak olyan személy jöhet szóba, aki nem felelős a cég jelenlegi állapotáért. Antal Dániel elnök ugyanakkor jelezte lapunknak, hogy még nem kapott kérelmet a működési engedély módosítására.

2008. 02. 02. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyar Vasúti Hivatal az engedélyokirat módosításakor csak olyan új menedzsmenttagok kinevezéséhez járul hozzá, akik esetében a vasúttársaság igazolni tudja, hogy a vasúti személyszállítás jelenlegi szakmai és pénzügyi helyzetéért, illetve a pályavasúti szolgáltatások esetében feltárt mulasztásokért személyesen nem felelősek – jelentette ki Antal Dániel, a vasúthatóság elnöke január elején, miután a közlekedési miniszter a MÁV-Start Zrt. vezető testületeinek megújítását indítványozta. Ebből az következik, korántsem biztos, hogy a hatóság elfogadja a miniszter által megnevezett Kozák Tamást vezérigazgatónak.
– A MÁV-Start Zrt. működési engedélyének módosítása érdekében a Magyar Vasúti Hivatalhoz fordul a MÁV Zrt. – jelentette ki Heinczinger István vezérigazgató kedden azon a vezetői értekezleten, amelyen a közlekedési miniszter, Kákosy Csaba bejelentette: meneszti Mosóczi László elnök-vezérigazgatót és kinevezi helyére Kozák Tamást, a MÁV Cargo vezérigazgatóját, illetve a MÁV-Start igazgatótanácsának tagját. Közismert, a személycsere azt követően történt, hogy az év első munkanapján kis híján összeomlott a fővárosi elővárosi közlekedés. A miniszter azt mondta: nem az okozott problémát, hogy kevesebb vonat járt, hanem hogy a vasút nem kezelte jól a helyzetet. Sem a pályaudvarokon várakozó utasokat, sem a nagyközönséget nem tájékoztatták megfelelően. A miniszter, aki az utastájékoztatásért felelős vezetők felelősségre vonását is emlegette, azt a Kozák Tamást is elmozdította az igazgatótanácsból, akit február 1-jétől vezérigazgatónak kíván kinevezni.
Lapunk kérdésére a vasúthatóság elnöke elmondta: hivatalosan még nincs ügy, hiszen a hivatal nem kapott sem kérelmet, sem indokolást a MÁV-tól. Az eljárás szerint a vasúttársaságnak be kell adnia engedélymódosítási kérelmét, amit az MVH-nak hatvan napon belül kell megítélnie. Az eljárás ugyanúgy zajlik, mint az EU más országaiban, és a végeredményről a hivatalnak tájékoztatnia kell az Európai Vasúti Ügynökséget. Antal Dániel emlékeztetett, ahogy az egész EU-ban egységes szabályok alapján zajlik a vasúttársaságok menedzsmentjének kinevezése. Annak a társaságnak, amelyik ezeket a szabályokat nem tartja be, be kell vonni az engedélyét. Az az ország pedig elveszítheti az engedélykiadási jogát, amelyik nem szabályos eljárásban nevezi ki a vasúttársaságok vezetőit. – Magyarország ezt a problémát a légi közlekedés területén már megtapasztalta – jegyezte meg Antal Dániel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.