Hallom, újabban Gaskó Istvánnál kell érdeklődni a vasúti menetrendről. Az utazni vágyóknak ugyanis azt mondják a MÁV-nál, kérem szépen, mi nem tudjuk, mi, mikor és honnét indul, meg hová érkezik, tessék esetleg mindjárt a sztrájkot szervező Gaskó kollégához fordulni (Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete – VDSZSZ), ennyi és ennyi a telefonszáma, viszlát. Legalábbis a szakszervezeti vezető ezt így tapasztalta, a MÁV meg persze ezerrel cáfol.
Gaskó Istvánnak az eset kapcsán bedagadt a feje, és nemes egyszerűséggel gyalázatosnak nevezte azt az eljárást, amelynek keretében az ő telefonszámát megadják a menetrend után érdeklődőknek. Az utazni vágyók nevében kérdezem, hogy van-e nála autentikusabb válaszadó a témakörben, mert ha van, azt azonnal föl kell tenni a világhálóra, inkább őt macerálják.
Vasútügyben dúl a vita arról is, hogy megszegték-e az utasbiztonsági szabályokat a sztrájk idején, s valóban kötelező fékpróba nélkül indítottak útnak szerelvényeket. Megszólalt maga a miniszterelnök is; Gyurcsány Ferenc felkérte a Magyar Vasúti Hivatal elnökét, nézzen utána a történteknek, sürgősen várja a jelentéstételt, visszabeszéd nincs. (Nehogy már csak Gaskó István legyen a MÁV-információ…) Kiderült, a hivatal csak abban illetékes vizsgálódni, hogy a menedzsment szakszerűen képes-e eljárni, illetve ellenőrizni a dolgozóit. A műszaki és biztonsági szabályokért a Nemzeti Közlekedési Hatóság a felelős. Nem baj, a jelentést a hírek szerint már meg is kapta a tisztelt miniszterelnök úr…
Itt jegyzem meg, továbbra is eredménytelenek a MÁV-Start és a VDSZSZ tárgyalásai, mindkét fél anyázza a másikat – a vasutasfizetés nem, csak a vérnyomás emelkedik.
Nincs új a baloldalon: Magyar Péter előtt Márki-Zay Péter és Jakab Péter is külföldi kamuprofilokra épített
