Röviden

MN
2008. 02. 17. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Magyarország a negyvenedik
Először vált összehasonlíthatóvá a föld országainak elsöprő többsége az egy főre jutó hazai össztermék alapján – tette közzé a hvg.hu. Az ENSZ és a Világbank felmérése szerint Magyarországon 2005-ben az egy főre jutó GDP hivatalos jegybanki árfolyamon átszámítva 8815 euró, illetve 10 951 dollár volt, ami vásárlóerő-paritáson 14 392 eurónak, illetve 17 014 dollárnak felel meg. Utóbbival a rangsorban hazánk a 40. helyet foglalja el. Szlovénia a 33., Csehország pedig a 38. helyen található, a lista élén Luxemburg áll. (MN)

Ellenáll a Yahoo!
A Yahoo! mindenképpen megakadályozza a Microsoft felvásárlási akcióját. A cég vezetése keresi a módját, hogyan védje meg a céget a bekebelezéstől – írta Jerry Yang, a Yahoo! vezetője egy munkatársainak küldött e-mailben. A Microsoft a Yahoo! felvásárlásával az internetes üzletágban erősítené pozícióját, szemben a terület domináns cégével, a Google-lal. Az utóbbi napokban a Yahoo! köreiből olyan hírek is felröppentek, hogy a cég a Microsoft felvásárlással szemben mégis a Google-lal összefogva keresne menedéket. (MTI)

Alultervezett a pénzügyminiszter
Ismét bőven alultervezte a Pénzügyminisztérium a januári államháztartási hiányt, ugyanis a prognózis alapján 27,5 milliárd forintos deficitet vártak, azonban ténylegesen – az önkormányzatok nélkül – 33,8 milliárd forintos többlet keletkezett. A központi költségvetésben 10,4 milliárd forintos hiány, a tb-alapoknál 24,2 milliárd forintos, az elkülönített állami pénzalapoknál 20 milliárd forintos többlet jött létre. Januárban az államháztartás havi egyenlege a GDP 0,1 százalékát érte el. (D. L.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.