Szocialista kampány

Farkas Attila
2008. 02. 13. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A jó pap holtig tanul. A szocialista, úgy látszik, sohase. Már 2006 forró őszén, amikor a hazugsággal hatalomban maradt MSZP–SZDSZ-koalíció minden erejével – az Őszödi Böszmét megerősítő bizalmi szavazástól a szemkilövő rendőrök bátorításáig – azon munkálkodott, hogy bármi áron bebetonozza magát, látszott: a kormánypártok úgy viszonyulnak a népszavazáshoz, mint ördög a tömjénfüsthöz.
Orbán Viktor bejelentésére reagálva már akkor tücsköt-bogarat összehordtak a koalíció képviselői: Szekeres Imre a referendum kapcsán a kormányzás megnehezítéséről, indulatkeltésről és az érdemi változások megakadályozásáról beszélt; Kuncze Gábor azt kárhoztatta, hogy a fontos kérdések megvitatása a parlament helyett az utcára kerül, Kóka János a külföldi befektetők elriasztásáról papolt. Az Őszödi Böszme, jókora vajmennyiséggel a füle mögött, valamelyest óvatosabb volt, mondván, bízik abban, hogy egy esetleges népszavazáson Magyarország nem ad támogatást ahhoz, hogy „ne csináljunk semmit”. Mindenesetre a megnyilatkozások előrevetítették, az MSZP és az SZDSZ mindent meg fog tenni azért, hogy meghiúsítsa a referendum kiírását. Dacára annak, hogy a Magyar Köztársaságban a népszavazáson való részvétel politikai alapjog; a közvetlen demokráciának a képviseletivel egyenrangú megnyilvánulása. S ezzel a jogunkkal – nem véletlenül – nem csak négyévenként élhetünk. Az idő azokat igazolta, akik tartottak attól, hogy sok víz fog lefolyni a Dunán addig, amíg az állampolgárok alkotmányos jogukkal élve az urnákhoz járulhatnak. Igaz, többek között az Országos Választási Bizottság és Kálmán nyelvész gáncsoskodásainak, valamint anonim Gyurcsány-fanok alkotmánybírósági beadványainak köszönhetően az eredeti hét helyett március 9-én három kérdésben.
Megakadályozni nem, csak hátráltatni tudta a koalíció a népszavazást. Meg kell kérdezni az embereket, ami a közvélemény-kutatási eredményeinek alulmúlásában időről időre rekordot felállító MSZP-nek, illetve az egyszázalékosra zsugorodott, ám az országot tönkretevő ötletekben eminens SZDSZ-nek nem erőssége. Katus fia, Böszme is legfeljebb a gázórát aggódva szemlélő anyjára vagy a villanyt lépten-nyomon égve felejtő Klárára tud hivatkozni, ha köznapi példákkal akarja fűszerezni mondanivalóját.
Ebben a szorult helyzetben nem maradt más, mint a gyurcsányi hazugsággyár csúcsra járatása, jöhet a negatív kampány. Bár a kormánynak alkotmányos kötelezettsége, hogy a népszavazásban semleges maradjon, kiderült, a választási értesítő és a kormány Új Magyarország kiadványa esetenként egymásba csúsztatva érkezik a postaládákba. Az adófizetők csaknem milliárdjából készülő nyomdatermék egyébként hemzseg a manipulatív adatsoroktól. Még az is benne van, hogy az orvosok örülnek a vizitdíjnak és a kórházi napidíjnak. Ezt nevezi a szóvivőként legendásan agresszív Gál J. Zoltánt is überelő Daróczi Dávid a kormány tájékoztatási kötelességének, s a népszavazási kampányt a parlamenti választásokkal keverő példázatával rágalmazza nevetségességgel a kabinet törvénysértésére rámutató Fidesz-képviselőt. Az MSZP-nek a hazugságkampányban sokéves gyakorlata van. Elég felidézni, hogy 2002-es alakításáért az augsburgi kamionokat vizionáló Kovács Lászlót és a megtévesztő csekkeket kiküldő Lendvai Ildikót bírósági elmarasztalás illette. Az egészségügyi törvényt megerősítő népszavazás ellen fellépő Szili Katalin is újra kimutatkozott: nem árt emlékezni, ő volt az, aki 2002-ben úgy fogalmazott, hogy „keserű lesz a makói hagyma és a szabolcsi alma is, ha barna kezek szedik le”.
Egyben lehet bízni, hogy a teljes gőzzel beindult hazuságkampányt látva – a szocialistákkal szemben – az emberek tanulnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.