Nem sok sikerrel járt a Magyar Honvédség toborzó igyekezete. Szerintem a hagyományos kötéllel több katonát fogtak volna be, mint így, kampányfilmekkel meg hasonló kiadványokkal. Mindenesetre három év alatt csaknem 400 millió forintnak vert az ülepére a tekintetes Juhász-, illetve Szekeres-minisztérium, egyvégtében azt hangoztatva, hogy most szép lenni katonának. Hol? Afganisztánban?
Most, hogy már nem viszik, magam sosem adnám oda a gyerekemet olyan ország katonájának, amely elküldi őt idegen országba. Ehhez képest idehaza nem látok magyar katonát. (Rendőrt is csak akkor, amikor a nemzet vonul az utcán.) A Honvédelmi Minisztérium (HM) a toborzást tekintve kommunikációs kudarcra 2005-ben 150 millió, egy évre rá 143 millió forintot fizetett ki két társaságnak, amelyek a HM beszerzési hivatalának tárgyalásos közbeszerzési pályázatán nyertek még vitézlő Juhász Ferenc minisztersége idején. (Nagy gondolkodó, tiszta Napóleon.)
Nem szakadt meg tavaly sem a közpénzek elköltése a hadsereg népszerűsítésére, viszont az erre fordított összeg mostanra csökkent, „mindössze” 120 millió forintos szerződést kötöttek jövő év októberéig a Sensation Event (szenzációs lehetőség) Marketing Kft.-vel a médiakampány dolgairól. A honvédség népszerűsítését szolgáló kampányfilmeket és -kiadványokat a HM Zrínyi Kommunikációs Szolgáltató Kht. megbízása alapján jövő év októberéig láthatja el a társaság – vagyis ők is nagyot kaszálnak… Változnak az idők. Kossuth toborzóin még verbunkos zenével hívták hadba a fiatalságot, ma a Sensation Event készít kampányfilmeket a katonaélet gyönyörűségeiről (100 millióért). Hapták nekik!
Itt van Orbán Viktor öt pontja a jövőnkről + videó
