Torzó toborzó

2008. 02. 23. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem sok sikerrel járt a Magyar Honvédség toborzó igyekezete. Szerintem a hagyományos kötéllel több katonát fogtak volna be, mint így, kampányfilmekkel meg hasonló kiadványokkal. Mindenesetre három év alatt csaknem 400 millió forintnak vert az ülepére a tekintetes Juhász-, illetve Szekeres-minisztérium, egyvégtében azt hangoztatva, hogy most szép lenni katonának. Hol? Afganisztánban?
Most, hogy már nem viszik, magam sosem adnám oda a gyerekemet olyan ország katonájának, amely elküldi őt idegen országba. Ehhez képest idehaza nem látok magyar katonát. (Rendőrt is csak akkor, amikor a nemzet vonul az utcán.) A Honvédelmi Minisztérium (HM) a toborzást tekintve kommunikációs kudarcra 2005-ben 150 millió, egy évre rá 143 millió forintot fizetett ki két társaságnak, amelyek a HM beszerzési hivatalának tárgyalásos közbeszerzési pályázatán nyertek még vitézlő Juhász Ferenc minisztersége idején. (Nagy gondolkodó, tiszta Napóleon.)
Nem szakadt meg tavaly sem a közpénzek elköltése a hadsereg népszerűsítésére, viszont az erre fordított összeg mostanra csökkent, „mindössze” 120 millió forintos szerződést kötöttek jövő év októberéig a Sensation Event (szenzációs lehetőség) Marketing Kft.-vel a médiakampány dolgairól. A honvédség népszerűsítését szolgáló kampányfilmeket és -kiadványokat a HM Zrínyi Kommunikációs Szolgáltató Kht. megbízása alapján jövő év októberéig láthatja el a társaság – vagyis ők is nagyot kaszálnak… Változnak az idők. Kossuth toborzóin még verbunkos zenével hívták hadba a fiatalságot, ma a Sensation Event készít kampányfilmeket a katonaélet gyönyörűségeiről (100 millióért). Hapták nekik!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.