Két Ipoly-híd újjáépítéséről már megszületett a kétoldalú kormányközi megállapodás, néhány híd jövője ugyan körvonalazódik, de a folyó két partján fekvő térségek fejlesztéséhez szükséges infrastruktúra fontos elemeinek jövője még nagyon bizonytalan: döntően a szlovák fél nem igazán siettető magatartása miatt – hangzott el azon a nemzetközi konferencián, amelyet a folyó szlovákiai partján fekvő Ipolyságon rendeztek. A múlt század első évtizedeiben még 47 híd kötötte össze a keskeny folyó két partját. Közülük mára alig néhány maradt.
A Hét Határ nevű – mindkét ország érintett településeit összefogó – önkormányzati szövetség által rendezett szombati konferencián sem a szlovák, sem a magyar közlekedési tárca meghívott vezetője nem vett részt – tudósított a távirati iroda. Ellenben jelen volt az Európai Bizottság régiófejlesztési reszortjának főigazgatója, Alexandro Lang. Referátumában a hidak sürgős újjáépítésének fontosságáról szólva arról is beszélt, mennyire fontos az érintett térségek általános fejlesztése, ezen belül pedig különösen a vállalkozásfejlesztés.
Agócs Zoltán jeles szlovákiai magyar hídépítő mérnök, a Szlovák Műszaki Egyetem (STU) professzora szerint a Párkányt Esztergommal összekötő, közel félszáz évig csonkán álló, végül újjáépített Mária Valéria híd gazdaságélénkítő szerepét hozta fel példaként, hozzátéve, hogy az Ipoly-hidak újjáépítésének késlekedésével arányosan emelkednek majd a kivitelezési költségek.
Erdogan megerősítette álláspontját Ciprus kapcsán
