Betegen keres milliárdokat?

Budapesten most senki nem vállalja szívesen az ismeretséget Gulya Andrással, akinek a cégét a Rail Cargo Austria 1,9 milliárd forintért bízta meg lobbizással. Ám Gulya – iwiw-oldala tanúsága szerint – nagyon sok fontos embert ismer: többek közt Dióssy Gábort, a Máv Cargo tenderlebonyolítást végző elnökét, Kóka János korábbi gazdasági minisztert vagy épp Braun Róbertet, akinek cége a MÁV-leánynak is adott tanácsokat.

2008. 03. 05. 23:00
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sürgősen eltüntette iwiw-oldaláról azokat a fényképeit Gulya András, amelyeken az arca felismerhető. Pedig az oldalon a minap még látható volt, amint ismert osztrák üzletemberekkel parolázik, vagy éppen az oszrák parlamentben szólal fel. Gulyát azzal bízta meg az osztrák állami vasút, az ÖBB teherszállító leányvállalata, a Rail Cargo Austria (RCA), hogy lobbizzon a magyar vasúttársaság teherszállító leányvállalatának privatizációs tenderén az osztrák pályázat érdekében. Hogy Gulya családi cége, a Geuronet Bt. közreműködése volt-e olyan sikeres, vagy a 102 milliárdos ajánlat bizonyult mindent elsöprőnek, ezt utólag nehéz megítélni. Az RCA szóvivője, Thomas Bergen a TV2 Tények műsorának mindenesetre azt mondta, hogy a lobbicég egy éven át dolgozott ezért a pénzért, ami egyébként nem számít olyan kiemelkedőnek ebben a műfajban.
Budapesten azonban senki nem akar tudni a Geuronetről, sem Gulya Andrásról. A MÁV Cargo (MC) és a MÁV Zrt. azonnal cáfolta, hogy ismerne ilyen céget, vagy hogy bárki szerződéses kapcsolatban állt volna vele. A gazdasági tárca is sietett leszögezni, hogy ismeretlen számára a lobbicég. Ezt az információt azonban kétségbe vonja egy értesülésünk. Lapunkat osztrák források ugyanis úgy tájékoztatták, hogy az ügyletben fontos szerepet játszott Garamhegyi Ábel, aki jelenleg a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) nemzetközi gazdasági kapcsolatok szakállamtitkára, az MC-szerződés idején azonban még a tárca közlekedésért felelős államtitkára volt.
Bár Budapesten most senki nem vállalja szívesen az ismeretséget vele, Gulya András iwiw-lapja azonban tanúsítja, hogy a lobbiszakember nagyon sok fontos embert ismer. Közéjük tartozik Dióssy Gábor, aki jelenleg a GKM államtitkára, ám január 8-ig a MÁV Cargo elnökeként tevékenykedett. Mint ismeretes, az MC privatizációs szerződését január 2-án írták alá. Felvetődhet, hogy Dióssy a privatizáció sikeres lebonyolításáért kapta az államtitkári stallumot, amit alátámaszt, hogy a pályázat decemberi eredményhirdetésekor az akkori miniszter, Kóka János külön kiemelte az elnök teljesítményét. Dióssy szerény ember, az iwiwen munkájáról csupán annyit írt: részvényeket értékesítek. Gulya ismeretségi körébe tartozik Kóka János, az MC tender idején közlekedési miniszter, azóta az SZDSZ elnöke. Ugyancsak ismerőse Braun Róbert, Gyurcsány Ferenc miniszterelnök korábbi kommunikációs tanácsadója, jelenleg a Braun & Partners ügynökség vezetője. A Braun & Partners ügyfelei között található az MC is. Gulya ismeretségi körébe tartozik emellett az SZDSZ szinte teljes vezérkara Horn Gábortól Demszky Gáboron át Eörsi Mátyásig. De talált utat a lobbista a miniszterelnökhöz is, ezt a közelmúltban hátrább lépett Gál J. Zoltán vagy Dessewffy Tibor ismeretsége mutatja.
Érdekes szála a történetnek, hogy bár Gulya 2004 szeptembere óta a Szerencsejáték Zrt. alkalmazottja, de a cégnél már nem emlékeznek, miként került oda. Ráadásul több mint egy éve betegállományban van. Kérdés, hogy milyen lobbitevékenységet folytathatott egy ennyire beteg ember.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.