Hagyományosan 1991 óta minden év elején gyűlnek össze a nemzetközi sajtó képviselői, hogy első kézből részletes, átfogó képet kapjanak a Deutsche Telekom által elért eredményekről és a jövő terveiről. A világ egyik meghatározó távközlési csoportja nemrég tartotta kétnapos sajtókonferenciát Berlinben, amelyen René Obermann, a társaság igazgatótanácsának elnöke mellett Hamid Akhavan, a T-Mobile márka termék- és üzletfejlesztési igazgatója és Winkler János, a T-Mobile magyarországi vezetője is beszámolt az elmúlt évről.
„Míg tavaly ilyenkor elsősorban a vonalas üzletághoz kötődő profitaggodalmak voltak középpontban, a múlt év teljesítménye alapján talán minden eddiginél jobban kihasználható lehetőségek vannak a kezünkben” – nyitotta meg René Obermann, a Deutsche Telekom igazgatóságának elnöke a vállalat 17. Nemzetközi Sajtókonferenciáját. A cég első embere elmondta: a vállalat átszervezését követően a széles sávú hozzáférések terén szerzett piaci részesedés növelése mellett a következő években a Németországban sikeres T-Home márkához kapcsolható digitális televíziózás lesz a középpontban.
A T-Mobile-os nemzetközi tervekről szólva Hamid Akhavan arról szólt, hogy a web’n’walk szolgáltatást használók száma a múlt évben több mint tíz százalékkal nőtt, így ma világszerte mintegy 3,2 millióan használják a szolgáltatást, amely növekedés részben az iPhone megjelenésének is köszönhető. „Mi vagyunk az első olyan szolgáltató, aki hivatalosan bevezethette Európában az iPhone-t. Várakozásaink igazolódni látszanak, az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján az iPhone felhasználó átlagosan harmincszor annyi adatot forgalmaz mobiltelefonján, mint egy hagyományos készülékkel rendelkező ügyfél” – tette hozzá.
„Több mint húszezer WLAN hotspotunk van már Európában, s több országban kínálunk 7,2 megabit/másodperc (Mbps) elméleti maximum letöltési sebességre képes HSDPA mobilinternetet. Ezeken a területeken kiemelten fontos a piacvezető szerepünk megőrzése, és előnyünk további növelése” – mondta a T-Mobile magyarországi első embere.
Winkler János a berlini konferencián elmondta: Magyarországon a T-Mobile kiemelkedő eredményeket ért el a múlt évben, amelynek köszönhetően hazánkban az év végén 4,85 millió T-Mobile-ost számláltak, s a mobilozók 44 százaléka a szolgáltató ügyfele volt. A T-Mobile megerősödött, stabilizálta részesedését, s a forgalmazó, a valóban használt SIM-kártyák számát nézve, piacvezetőként növelte is előnyét a versenytársakkal szemben.
„A T-Mobile Magyarországon is vezető szerepet játszik a széles sávú mobilhálózatok kiépítésében és fejlesztésében, amelynek köszönhetően hálózatunkat elsőként tettük alkalmassá a 7,2 Mbps sebességű mobilinternetre és a lakosság 53 százaléka számára, 118 városban kínáltunk valódi széles sávú mobilinternetet” – fogalmazott Winker. A T-Mobile magyarországi első embere elmondta: a jövőt nézve az egyre terjedő széles sávú mobilinterneten és a mobiltévén túl a mobilfizetési megoldások kiterjesztése jelenti a legfontosabb húzóerőt. A mobiltévével kapcsolatban számos, ma még nyitott kérdésre – a tender kiírásával – az idén választ kaphatunk.
Nyáron sem áll le a szociális gyermekétkeztetés, mutatjuk a részleteket
