Sokmilliós bírság a UPC-nek

Bodacz Péter
2008. 03. 02. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Negyvenmillió forintos bírságot szabott ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) a UPC Magyarország Kft.-re, mivel 2007 májusában a társaság internet- és VoIP-telefonszolgáltatása úgy szűnt meg Budaörsön és Budapest XI. kerületének egy részén, hogy az érintett mintegy kétezer előfizetőt nem értesítették előzetesen. Az eset hátterében – mint arról a hatóság beszámolt – az állt, hogy a UPC az érintett területeken egy másik távközlési vállalkozás hálózatán nyújtotta szolgáltatásait, ám az erről szóló szerződést a partnercég 2006 végén felmondta.
– Az előfizetők megbízható és naprakész információk hiányában nem voltak abban a helyzetben, hogy szabadon választhassanak az elérhető hírközlési szolgáltatók és szolgáltatások között.
A VoIP telefonszolgáltatás kapcsán felmerülő számhordozási igények teljesítését a UPC megtagadta, így megsértette az erre vonatkozó rendelkezéseket is – mutatott rá a Nemzeti Hírközlési Hatóság, hangsúlyozva: a bírság öszszegének megállapításakor figyelembe vették, hogy a UPC meghatározó szereplője a hírközlési ágazatnak, így a jogsértés piacra gyakorolt hatása is jelentős.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.