Negyvenmillió forintos bírságot szabott ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) a UPC Magyarország Kft.-re, mivel 2007 májusában a társaság internet- és VoIP-telefonszolgáltatása úgy szűnt meg Budaörsön és Budapest XI. kerületének egy részén, hogy az érintett mintegy kétezer előfizetőt nem értesítették előzetesen. Az eset hátterében – mint arról a hatóság beszámolt – az állt, hogy a UPC az érintett területeken egy másik távközlési vállalkozás hálózatán nyújtotta szolgáltatásait, ám az erről szóló szerződést a partnercég 2006 végén felmondta.
– Az előfizetők megbízható és naprakész információk hiányában nem voltak abban a helyzetben, hogy szabadon választhassanak az elérhető hírközlési szolgáltatók és szolgáltatások között.
A VoIP telefonszolgáltatás kapcsán felmerülő számhordozási igények teljesítését a UPC megtagadta, így megsértette az erre vonatkozó rendelkezéseket is – mutatott rá a Nemzeti Hírközlési Hatóság, hangsúlyozva: a bírság öszszegének megállapításakor figyelembe vették, hogy a UPC meghatározó szereplője a hírközlési ágazatnak, így a jogsértés piacra gyakorolt hatása is jelentős.
Von der Leyen máris megbocsátott Zelenszkijnek?
