Spanyol pártelnökök szócsatája

José Luis Rodríguez Zapatero, a jelenlegi szocialista kormányfő nyerte a két legnagyobb spanyol párt jelöltjeinek második, hétfő esti tévévitáját is, ezúttal nagyobb, 49-40 százalékos arányban – derült ki a jobboldali El Mundo napilap telefonos felméréseiből.

2008. 03. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A március 9-i, vasárnapi spanyol általános választások előtt megtartott utolsó vita ezúttal kevesebb (több mint 12 millió) nézőt érdekelt. Az El Mundo kiemelte, hogy főleg három témáról vitáztak igen hevesen: a gazdaságról, a bevándorlásról és a másik fél terroristaellenes politikájáról. Az Expansión gazdasági és politikai napilap szerint a két fél most felkészültebben és az előző vita tapasztalataiból okulva érkezett a vitára, amelynek során újfent gyakran vádolták hazugsággal egymást.
Mariano Rajoy, a néppárti jelölt ezúttal sokkal higgadtabb volt, Zapatero pedig jóval támadóbb szellemben válaszolt, mint a múlt héten. Rajoy több gazdasági reformot javasolt, míg Zapatero nagyobb állami kiadásokat ajánlott választóinak. Zapatero tegnap fiatalok körében mutatkozott, vasárnap ugyanis 1,7 millió spanyol szavaz először. Az alacsony részvétel a jobboldalnak kedvez, ezért a szocialista párt szavazásra biztatta a fiatalokat, hiszen négy éve, a madridi merénylet után a fiatalok nagyarányú részvétele miatt nyertek.
A gazdasági élet irányítói nem számítanak fordulatra vasárnapig. Lapértesülések szerint Gerardo Díaz Ferrán, a spanyol vállalkozói szervezetek szövetségének elnöke a választások másnapjára, március 10-re találkozót kért Pedro Solbestől, a szocialista pénzügyminisztertől, hogy megtárgyalják a vállalkozókat leginkább aggasztó kérdéseket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.