– Megmondaná, mikor indul a vonat Vastavára?
– Tájékoztatom, hogy innen nincs közvetlen járat Vastavára, hanem Nagydarasznyán át kell szállni. Nagydarasznyára legközelebb kilenc óra húszkor megy vonat a második vágányról.
– A menetrend szerint van közvetlen járat Vastavára.
– Dobja el! Sajnos elárasztották a piacot hibás menetrendekkel. Higgyen nekem, Vastavára innen nem megy vonat!
– Elhiszem. Nagydarasznyán mennyit kell várni az átszállásra?
– Máris nézem! Közel két óra a várakozás. Tizennégy óra harminckettőkor fut be a gyorsított személy, amivel ötven perc alatt Vastavára ér. Népszerű járat, büfékocsi is van rajta.
– Nem jó! Nekem délre Vastaván kell lennem!
– Ott lesz, nyugodjon meg!
– De ha csak délután van csatlakozás, hogy érek délre oda?
– Megítélés kérdése. Nagydarasznyán jól el lehet tölteni az időt. Besétál a belvárosba, és megtekinti a múzeumot. Ott őrzik Európa egyetlen teljes épségben megmaradt őstulokkoponyáját.
– Na, ne viccelődjön! Gondolja, hogy az őstulokra vagyok kíváncsi, amikor délre Vastaván kell lennem?
– Egy agyagbányában találták nem messze innen…
– Nem érdekel! Úgy látszik hamarabb kell Nagydarasznyára jutnom, hogy elcsípjek egy korábbi csatlakozást.
– Azt is lehet. Kilenc perc múlva itt a gyors, azzal tíz óra ötvenkor Nagydarasznyára ér.
– Remek! Ahhoz mikor kapok csatlakozást Vastava felé?
– Sajnos semmikor, ugyanis se itt, se Nagydarasznyán nem áll meg a gyors. Marad a kilenc óra húszas.
– Ezek szerint sehogy nem oldható meg, hogy délre Vastaván legyek? Nézze, temetésre megyek, nem késhetek el.
– Uram, minden megoldható! Harmincnyolc perc múlva érkezik egy mentesítő szerelvény Aszóháza felől, azzal egy óra alatt átszállás nélkül Vastavára ér. Ez megfelel?
– Nem azt mondta, hogy innen nincs közvetlen járat Vastavára?
– Nincs bizony! Vastava a nagydarasznyai szárnyvonal mentén helyezkedik el. A maga kedvéért nem fognak a vonatok letérni a sínről, hogy átvágjanak a rónaságon!
– De az előbb közölte, hogy az Aszóházáról érkező vonat közvetlenül Vastavára megy.
– Ilyet én nem közöltem. Aszóháza az ország túlsó felén található, az osztrák határnál! Nincs is oda vasúti kapcsolatunk!
– Kezdjük elölről! Szeretnék Nagydarasznyára utazni. Mit javasol?
– Nem azt mondta, hogy Vastaván lesz a temetés?
– Igen, ott lesz, de ha jól értem, Nagydarasznyán tudok átszállni.
– Jobban jár, ha egyenesen Vastavára utazik. Nagydarasznya nem esik útba. Miért ragaszkodik a kerülőhöz?
– Dehogy ragaszkodom! Ezek szerint mégis el tudok jutni közvetlenül Vastavára?
– Nem tud. A vastavai szárnyvonalon pályakarbantartás folyik, buszok szállítják az utasokat Aszóháza felé.
– Az előbb mondta, hogy Aszóházára nincs vasúti kapcsolatuk!
– Hogyne lenne! Utazzon Aszóházára. Hátha ott is lesz temetés.
– Ne legyen ízléstelen! Tud segíteni, vagy nem?
– Leghamarabb Karakóról tud eljutni Vastavára.
– Karakó? Az merre van?
– Ennyire össze van zavarodva? Ön most éppen a karakói állomás információs pultjánál tartózkodik!
– Bocsánat. Mikor indul a legközelebbi vonat Vastavára?
– Jóságos ég, kezdi elölről? Tudja mit? Menjen gyalog! Ne raboljuk itt egymás idejét!
Schiffer András egyetértett Szijjártó Péterrel az USA–EU vámmegállapodásról, majd keményen ölre ment Fodor Gáborral
