A hétfőn üzemkezdettől 13 óráig meghirdetett sztrájk alatt csak az éjszakai járatok közlekednének, ami 10 százalékos szolgáltatást jelent – derült ki a BKV-s szakszervezetek ajánlatából. Elképzelésük szerint a vasárnapi éjszakai járatok nem állnának le, hanem azok szállítanák délután egy óráig az utasokat. Mivel Budapesten 33 vonalon 106 busz közlekedik éjszaka, az érdekvédők úgy vélik, hogy ezzel megoldható lenne a sztrájk alatti közlekedés a fővárosban. A BKV számára viszont a felszíni közlekedés esetében – troli, villamos, HÉV, busz – csúcsidőszakban 66, azon kívül 50 százalék, a metró esetében pedig csúcsidőszakban 3 percenkénti, azon kívül 5,5 percenkénti indulás lenne elfogadható.
Mindeközben a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) bejelentette, hogy szolidárisak a BKV munkavállalóinak tervezett sztrájkjával, ezért arra kérik a pedagógusokat, tűzzenek kék szalagot a ruhájukra a munkabeszüntetés idejére. A PDSZ szerint a fővárosban tervezett járatritkítások komoly problémákat okozhatnak a tanulóknak és a dolgozóknak.
A sztrájk egyik okáról, a járatritkításról tárgyal ma a főpolgármesteri kabinet. Eszerint a BKV buszvonalainak megszüntetését már nem, viszont valamennyi jármű, közöttük a metró, a földalatti, a HÉV, a villamosok járatainak ritkítását tartalmazza az új paraméterkönyv-javaslat. A nyolcvanmilliárd forintos adósságállománnyal és csaknem tízmilliárdos üzemi veszteséggel küszködő közlekedési cégnél először 6, majd 3, most pedig már csak 2 milliárdos megtakarítást írt elő a tulajdonos önkormányzat, a hiányzó pénzek előteremtésére pedig további javaslatokat várnak. Úgy tudjuk, a civilek, a szakszervezetek, az önkormányzatok és a lakosság tiltakozását követően a BKV szakemberei azt szeretnék, hogy a felszíni tömegközlekedési járatokon általánossá váljon a csúcsidőn kívüli időszakban a szerelvények félórás követési ideje. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint ez az új elképzelés is hatalmas káoszt okozna. Továbbra is azt javasolják, a városvezetés állítsa le a folyamatos pénzkivonást a tömegközlekedésből, és szakmai alapon újítsák meg a menetrendet.

Katasztrófa fenyeget a Maroson