Elkerülhetetlennek tűnik a BKV-sztrájk

2008. 04. 13. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hétfőn üzemkezdettől 13 óráig meghirdetett sztrájk alatt csak az éjszakai járatok közlekednének, ami 10 százalékos szolgáltatást jelent – derült ki a BKV-s szakszervezetek ajánlatából. Elképzelésük szerint a vasárnapi éjszakai járatok nem állnának le, hanem azok szállítanák délután egy óráig az utasokat. Mivel Budapesten 33 vonalon 106 busz közlekedik éjszaka, az érdekvédők úgy vélik, hogy ezzel megoldható lenne a sztrájk alatti közlekedés a fővárosban. A BKV számára viszont a felszíni közlekedés esetében – troli, villamos, HÉV, busz – csúcsidőszakban 66, azon kívül 50 százalék, a metró esetében pedig csúcsidőszakban 3 percenkénti, azon kívül 5,5 percenkénti indulás lenne elfogadható.
Mindeközben a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) bejelentette, hogy szolidárisak a BKV munkavállalóinak tervezett sztrájkjával, ezért arra kérik a pedagógusokat, tűzzenek kék szalagot a ruhájukra a munkabeszüntetés idejére. A PDSZ szerint a fővárosban tervezett járatritkítások komoly problémákat okozhatnak a tanulóknak és a dolgozóknak.
A sztrájk egyik okáról, a járatritkításról tárgyal ma a főpolgármesteri kabinet. Eszerint a BKV buszvonalainak megszüntetését már nem, viszont valamennyi jármű, közöttük a metró, a földalatti, a HÉV, a villamosok járatainak ritkítását tartalmazza az új paraméterkönyv-javaslat. A nyolcvanmilliárd forintos adósságállománnyal és csaknem tízmilliárdos üzemi veszteséggel küszködő közlekedési cégnél először 6, majd 3, most pedig már csak 2 milliárdos megtakarítást írt elő a tulajdonos önkormányzat, a hiányzó pénzek előteremtésére pedig további javaslatokat várnak. Úgy tudjuk, a civilek, a szakszervezetek, az önkormányzatok és a lakosság tiltakozását követően a BKV szakemberei azt szeretnék, hogy a felszíni tömegközlekedési járatokon általánossá váljon a csúcsidőn kívüli időszakban a szerelvények félórás követési ideje. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint ez az új elképzelés is hatalmas káoszt okozna. Továbbra is azt javasolják, a városvezetés állítsa le a folyamatos pénzkivonást a tömegközlekedésből, és szakmai alapon újítsák meg a menetrendet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.