Ferihegyi mélyrepülés

A magyar gazdaság lassulása és a főváros mélyrepülése kihat a repülőtéri forgalomra is: a Hungarocontrol Zrt. előrejelzése szerint tizedével csökken nyáron a Ferihegyen megforduló gépek száma.

2008. 04. 17. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az úgynevezett hüvelykujjszabály szerint a légi forgalom alakulása nagyságrendileg követi az adott ország gazdasági növekedését. A magyar gazdaság jelenlegi állapota mellett nem csoda, hogy Ferihegy forgalma nem követi a környező, régiós fővárosok légikikötői forgalmának növekedését, sőt jelentős mértékben csökken az idei nyári menetrendben a Ferihegyen landoló és felszálló repülőgépek száma. A magyarországi légi forgalom koordinálását végző Hungarocontrol Zrt. kimutatása szerint az említett időszakban
67 299 járat veszi majd igénybe a repülőteret, ami 10,5 százalékos visszaesést jelent a 2007 azonos időszakában regisztrált 75 288 gépmozgáshoz képest – tudta meg az mfor.hu.
A járatcsökkenés nem hoz magával automatikusan utasszám-
csökkenést is – mondta lapunk kérdésére Szollár Domonkos, a Budapest Airport szóvivője. Tavaly például 4 százalékkal nőtt az utasok száma, miközben 2 százalékkal csökkent a járatoké. Idén az első három hónapban 2-4 százalékkal kevesebb gép fordult meg a repülőtéren, de az utasszám növekedése 5-10 százalékos volt. Az azonban valószínű, hogyha lesz is utasszámbővülés Ferihegyen, elmarad a versenytársakétól, hiszen például Prágában 7, Bécsben 11 százalékkal bővült a forgalom tavaly. Az elmaradás okairól Szollár Domonkos azt mondta, hogy az említett országokban erősebb az ott lakók utazási hajlandósága. A tavalyi adatok szerint a hazánkba látogató külföldi utasok száma 8-10 százalékkal nőtt, míg a magyar kiutazók száma nem változott. A magyar fizetőképesség a gazdaság általános helyzetével függ össze, minden bizonnyal a megszorítások, a gazdasági növekedés leállása miatt maradnak el a kiutazó utasok. A forgalom lanyhuló növekedéséért a magyar főváros állapota is felelőssé tehető: Bécsben vagy Prágában jelentős fejlesztések mentek végbe az elmúlt évtizedben, miközben Budapest állva maradt, s már kevésbé vonzó turisztikai célpont, mint versenytársai.
Egyes légitársaságok szerint a növekedés gátja a Budapest Airport díjpolitikája is. A szóvivő kijelentette, hogy nem csökkentenek a díjaikon, mert abból végzik a fejlesztéseket, de Ferihegyen januárban kedvezménycsomagokat vezettek be, s ezek révén a fejlesztést végrehajtó légitársaságok jelentős megtakarítást érhetnek el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.