Sérelmesnek tartom, hogy a kormány a 2003. évi területrendezési terv felülvizsgálatánál sem vette figyelembe Kaposvár véleményét, és ahelyett, hogy regionális szerepet kapna a Dél-Dunántúl földrajzi középpontjában lévő somogyi megyeszékhely, Kaposvár és környéke vákuumba kerül – kezdte sajtótájékoztatóját tegnap Szita Károly. Kaposvár polgármestere szerint döbbenetes, hogy az elkövetkező öt évben a dél-dunántúli régióban egyetlen gyorsforgalmi utat sem tervez a kormány, így egyebek közt meghiúsul a Kaposvárt M7-essel összekötő 67-es, és a stratégiai jelentőségű 65-ös út magasabb osztályba kerülése.
– Ez utóbbiak több ezer munkahely lehetőségét veszik el Kaposvártól – szögezte le Szita Károly, aki a város szomszédságában lévő légibázis fejlesztésének kilátástalanságát ecsetelve úgy fogalmazott: Taszár már a katonai és a polgári repülőterek térképén sem szerepel.
Kaposvár polgármestere a Kaposvárt érintő Budapest–Gyékényes vasútvonal korszerűsítésének elodázását is sérelmezi, holott mint mondta, erre határozott kormányfői ígéret is volt. És emlékeztetett: ahelyett, hogy az illetékes miniszterek és a kormánypárti képviselők ígérete szerint Taszárra került volna a regionális légimentő-bázis, azt százmillió forintos beruházással Szekszárdra telepítik.
Szita Károly úgy vélekedett, hogy csupán a két somogyi kormánytag „figyelmetlenségének” tulajdonítható a Kaposvár és környéke fejlődését visszafogó területrendezési kormánydöntés – utalt Lamperth Mónika munkaügyi miniszterre és Kolber István fejlesztéspolitikai államtitkárra.
A polgármester most Somogy kormánypárti és ellenzéki parlamenti képviselőihez fordul, és azt kéri tőlük: ne hagyják veszni Kaposvárt és környékét.
Sasvári Sándor megrázó vallomása: így tették tönkre a családját