Berlusconi a nápolyi szemétügy, az utcai bűnözés és az illegális bevándorlás elleni küzdelem, illetve Olaszország nukleáris erőműveinek beindítása mellett tett ígérete után a napokban bejelentette, hogy prioritást élvez, és hamarosan megkezdődik a világ leghosszabb, a Messinai-szorost átívelő, Szicíliát az olasz szárazfölddel összekötő függőhídjának a megépítése. Altero Matteoli, az új jobboldali kormány infrastrukturális minisztere felkérte Pietro Ciuccit, az Impregilo építkezési vállalat vezetőjét, minél hamarabb teremtse meg a feltételeket az építkezési munkálatok megkezdéséhez. Az Impregilo még a 2001 és 2006 között regnáló Berlusconi-kormány idején, 2005-ben kapott megbízást az ötmilliárd eurós projekt megvalósítására. A mindössze két évig kormányon lévő, Romano Prodi vezette baloldali kabinet azonban számos hasonló nagyszabású infra-
strukturális kezdeményezéshez szintén leállította a tervet, mondván, az nem élvezhet elsőbbséget. A ma már ellenzékben lévő pártok többek között azzal érvelnek a híd megépítése ellen, hogy a Messinai-szoros a földrengés veszélyeinek van kitéve, s aggodalmuknak adtak hangot azért is, hogy a konstrukcióra szánt összeg nagy része a dél-olaszországi építőipart irányító szervezett bűnözés kezébe kerülhet. Felemelték hangjukat a környezetvédők is, akik szerint a híd tönkreteszi a szoros ökoszisztémáját, s veszélyt jelent az ott élő állatokra és növényzetre. A legutóbbi választási kampány során a kritikák ellen felszólalva Berlusconi kijelentette: „Az olaszok által megépített híd nemzeti büszkeségünk jelképe.”
A tervek szerint már a római időkben megálmodott függőhíd leghosszabb fesztávja, azaz a két pillér közötti alátámasztás nélküli szakasza 3,3 kilométer lesz, ami háromszorosa a San Franciscó-i Golden Gate-nek. (A világ jelenlegi leghosszabb függőhídja a Japánban 1998-ban épült, Kobe városát és az Avadzsi-szigetet összekötő Akasi-Kaikjo híd, amelynek fesztávja közel két kilométer. Viszonyításképpen a budapesti Erzsébet híd 290 méter hosszú.) A messinai híd hat autósávnak és két vasúti sínpárnak adna helyet, az építmény mindkét végén elhelyezkedő tornyok 382 méter magasak lennének. A szárazföldi Reggio Calabria és Messina, Szicília harmadik legnagyobb városa között jelenleg csak komppal lehet közlekedni.

Botrány Debrecenben: szivárványos zászlót tűztek ki a városházára