Olasz lesz a világ leghosszabb hídja?

A felmerülő költségek, a bürokrácia, a földrengésektől és a maffiától való félelem hiúsította meg ez idáig a világ leendő leghosszabb függőhídjának megépítését Szicília és az olasz szárazföld között. Ám Silvio Berlusconi – akit korábbi miniszterelnöksége idején sokan bíráltak, amiért képtelen volt új életet lehelni az olasz gazdaságba – két héttel ezelőtti újbóli beiktatása óta több fronton is igyekszik bebizonyítani, ő a cselekedetek embere.

2008. 06. 05. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Berlusconi a nápolyi szemétügy, az utcai bűnözés és az illegális bevándorlás elleni küzdelem, illetve Olaszország nukleáris erőműveinek beindítása mellett tett ígérete után a napokban bejelentette, hogy prioritást élvez, és hamarosan megkezdődik a világ leghosszabb, a Messinai-szorost átívelő, Szicíliát az olasz szárazfölddel összekötő függőhídjának a megépítése. Altero Matteoli, az új jobboldali kormány infrastrukturális minisztere felkérte Pietro Ciuccit, az Impregilo építkezési vállalat vezetőjét, minél hamarabb teremtse meg a feltételeket az építkezési munkálatok megkezdéséhez. Az Impregilo még a 2001 és 2006 között regnáló Berlusconi-kormány idején, 2005-ben kapott megbízást az ötmilliárd eurós projekt megvalósítására. A mindössze két évig kormányon lévő, Romano Prodi vezette baloldali kabinet azonban számos hasonló nagyszabású infra-
strukturális kezdeményezéshez szintén leállította a tervet, mondván, az nem élvezhet elsőbbséget. A ma már ellenzékben lévő pártok többek között azzal érvelnek a híd megépítése ellen, hogy a Messinai-szoros a földrengés veszélyeinek van kitéve, s aggodalmuknak adtak hangot azért is, hogy a konstrukcióra szánt összeg nagy része a dél-olaszországi építőipart irányító szervezett bűnözés kezébe kerülhet. Felemelték hangjukat a környezetvédők is, akik szerint a híd tönkreteszi a szoros ökoszisztémáját, s veszélyt jelent az ott élő állatokra és növényzetre. A legutóbbi választási kampány során a kritikák ellen felszólalva Berlusconi kijelentette: „Az olaszok által megépített híd nemzeti büszkeségünk jelképe.”
A tervek szerint már a római időkben megálmodott függőhíd leghosszabb fesztávja, azaz a két pillér közötti alátámasztás nélküli szakasza 3,3 kilométer lesz, ami háromszorosa a San Franciscó-i Golden Gate-nek. (A világ jelenlegi leghosszabb függőhídja a Japánban 1998-ban épült, Kobe városát és az Avadzsi-szigetet összekötő Akasi-Kaikjo híd, amelynek fesztávja közel két kilométer. Viszonyításképpen a budapesti Erzsébet híd 290 méter hosszú.) A messinai híd hat autósávnak és két vasúti sínpárnak adna helyet, az építmény mindkét végén elhelyezkedő tornyok 382 méter magasak lennének. A szárazföldi Reggio Calabria és Messina, Szicília harmadik legnagyobb városa között jelenleg csak komppal lehet közlekedni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.