Akadozó egyablakos internetváltás

Bár az internetszolgáltatók aláírták az egyszerűbb szolgáltatóváltásról szóló megállapodást, amely augusztus 15-től az új partner kötelezettségévé teszi a folyamat lebonyolítását, tapasztalataink szerint az ügyfélszolgálatokon nem álltak át az új rendszerre.

2008. 09. 07. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Augusztus közepétől könnyebben és gyorsabban lehet internetszolgáltatót váltani – ígérte a Nemzeti Hírközlési Hatóság, amely több kiskereskedelmi és három nagykereskedelmi szolgáltatóval megállapodott, hogy segítenek az előfizetőknek a gyorsabb váltásban. Márton György, a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) sajtószóvivője elmondta, az új szabályozás értelmében jóval gyorsabb lesz a szolgáltatóváltás. Csak az igénybe venni kívánt szolgáltatóhoz kell fordulni, s innen kezdve annak a feladata a korábbi szerződés felbontása. A megállapodás szerint a folyamat legfeljebb öt napot vehet igénybe.
A szolgáltatók azonban egyelőre nem látszanak tudomást venni a megállapodásról. A T-Online honlapján részletes szabályok írják le, mit kell tennie az ügyfélnek, ha le kívánja mondani előfizetését és át kíván szerződni egy másik szolgáltatóhoz. Az ötnapos határidőről nem esik szó. A GTS-Datanet honlapján a szünetmentes szolgáltatóváltás menüpontban a 2006 őszén született szabályozás részleteit ismertetik. Az Awexnél, ahol sikerült telefonos a ügyfélszolgálattal beszélnünk, harmincnapos határidőt emlegettek, s a mi feladatunknak tartották a jelenlegi szolgáltatónál fennálló szerződésünk felmondását.
Lapunk kérdésére Márton György szóvivő elmondta, a megállapodás augusztus 15. óta érvényben van. Elismerte, hogy a megállapodás aláírásakor történt egy technikai hiba, ami azonban nem befolyásolja annak végrehajtását. A szóvivő a nyári szabadságoknak tulajdonította, hogy a szolgáltatók ügyfélszolgálataira nem jutott el az egyablakos ügyintézés híre, és megígérte, hogy az NHH ellenőrzi a megállapodás végrehajtását.
Márton György beszámolt arról is, hogy az Európai Unió rendelete szerint szombattól az európai mobilszolgáltatóknak ismét csökkenteniük kell roamingtarifáikat. A három hazai szolgáltató ügyfeleinek esetében a rendelkezés mintegy tíz százalékkal csökkenti a roamingköltségeket. Tavaly az Európai Parlament és az Európai Tanács három lépésben határozta meg a beszédhívásokért felszámolt roamingdíjak csökkentésének, azaz az Eurotarifa maximális díjai alakulásának menetrendjét. Az első lépésben, tavaly nyáron a roamingolás maximális nagykereskedelmi ára 0,30 euróra, a hívásfogadás legmagasabb kiskereskedelmi ára nettó 0,24 euróra, a híváskezdeményezés nettó díja pedig 0,49 euróra csökkent, ami húsz-negyven százalékkal csökkentette az unión belül a roamingolás költségeit. A korábban meghatározott menetrend szerint a szolgáltatók augusztus 30-tól a barangolás kis- és nagykereskedelmi árait tovább csökkentik. Mostantól a hívásfogadás nettó ára nem lehet magasabb 22 eurócentnél, a hívásindítás legfeljebb nettó 46 eurócentbe kerülhet percenként. Vagyis az EU-országokban tartózkodva mobiltelefonunkon a hívásfogadásért az eddigi bruttó 70,80 forint, helyett legfeljebb 60,90 forintot, míg az unió területére irányuló hívásért 144 Ft helyett 127,40 Ft-ot kell fizetni percenként.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.