Csupán egy 6,7 kilométeres autópálya-szakasz, a Szeged– Makó közti M43-as sztráda első, a csongrádi megyeszékhelyet elkerülő darabja készül el jövőre hazánkban – mondta el Szilágyi András, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese a cég tegnapi évértékelő sajtótájékoztatóján. A beruházás uniós társfinanszírozásban, 17,38 milliárd forintért valósul meg. Közutak tekintetében jobb a helyzet, 142,3 kilométer készül el 2009-ben, 28,1 milliárd forint, valamint 14,42 millió euró értékben. A vasút szempontjából jó év lesz a következő: több mint 70 kilométernyi pálya felújításával végeznek, 70 milliárd forint értékben.
Az idei esztendőben 77,8 kilométernyi gyorsforgalmi utat adtak át, összesen 281,33 milliárd forintért. Bár a kilométerben mért teljesítmény kevesebb, mint a tavalyi, fontos beruházások valósultak meg. Ilyen az M0-s keleti szektorának megépítése, a Megyeri híd átadása, valamint az M0–M6 érdi tető közti szakaszának, illetve a háromszintű autópálya-csomópont elkészülése, ami jelentős forgalomtól mentesíti a főváros útjait. Ugyancsak az idei év fejleménye, hogy elkészültek az M7-es hiányzó szakaszai, így a horvát tengerpartra utazók, valamint az északkelet– délnyugati áruforgalomban dolgozó kamionok végig autópályán haladhatnak.
Az uniós források terhére jövőre 251,4 milliárd forintért 192,9 kilométer hosszúságban kezdi meg a NIF a későbbi sztrádaprogramok előkészítését. Ezek közül kiemelkedik az M43-as eddig meg nem kezdett, Makó és az országhatár közti szakasza, valamint az M0-s déli szektorának bővítése. A legnagyobb munka az M3-as Nyíregyháza és Vásárosnamény közötti szakaszának építése, utóbbi magánerő bevonásával épül. A vasúti fejlesztések körében 187 kilométernyi vasúti pálya átépítését, villamosítását indítja el a NIF. Említésre érdemes a Budapest–Székesfehérvár-vonal felújítása összesen 62 kilométeren, a Záhony zászlóshajóprogram, amely egy később megépülő logisztikai központot szolgál ki, valamint a Budapest–Esztergom elővárosi vonal korszerűsítése, amelynek során egy második sínpárt fektetnek le.
Eladó a MÁV Cargo gazdája? Eladósorba kerülhet a magyar MÁV Cargót megvásárló Rail Cargo Austria. Werner Fayman osztrák kancellár a Wirtschaftsblattnak úgy nyilatkozott, hogy magánbefektetőt kell bevonni az állami vasúttársaság, az ÖBB teherszállító üzletágába. A Rail Cargo Austria tavaly nyerte meg a MÁV Cargo tenderét, s a napokban fizette ki a mintegy 102 milliárd forintos vételárat. Korábban különféle feltételezések láttak napvilágot arról, hogy a magyar tehervasút tenderén nem teljes erőbedobással versenyző német vasút, a Deutsche Bahn arra készül, hogy felvásárolja a közép-európai vasúttársaságokat, köztük az ÖBB-t is.
Soltész Miklós alaposan eligazította Mellár Tamást: ezért sem fognak önök bekerülni a következő parlamentbe