A BKV vezetőivel és a kormány illetékeseivel folytatott tegnapi tárgyalásokon Nemes Gárbor szerint kiderült, hogy a kabinet döntése szerint tízmilliárd forintot az idei költségvetésből megkap a 85 milliárd forintos adósságállománynyal és több mint húszmilliárdos éves veszteséggel küszködő közlekedési társaság, ezért fújták le a mára meghirdetett sztrájkot. – Szeptemberben azzal az ígérettel halasztottuk el a munkabeszüntetést, hogy december 15-ig a főváros kidolgozza a közép és hosszú távú finanszírozási stratégiát. Ez ugyan nem készült el, a tízmilliárd forintos gyorssegély legfeljebb arra elegendő, hogy a napi működést szinten tartsuk, a szinte teljesen leállt alkatrészellátást újraindítsuk, ugyanakkor megalakulhat egy új elővárosi közlekedési társaság, amelybe az állam harmincmilliárd forinttal beszáll – tette hozzá.
Demszky Gábor még a sztrájk lemondása előtt bejelentette: Gyurcsány Ferenc miniszterelnök ígéretének megfelelően negyvenmilliárd forintot kapnak az államtól. – Nyolc hónapon át zajló egyeztetésnek köszönhetően született meg a kormányhatározat, amely szerint a BKV 10 plusz 30 milliárd forinthoz juthat – mondta a főpolgármester. Szavait Veres János pénzügyminiszter szinte percekkel később cáfolta. Bejelentette, hogy a BKV egyedi, tízmilliárd forintos támogatásban részesül még a héten. A kormány döntött arról is, hogy a közlekedési miniszter és a pénzügyminiszter közreműködésével kezdődjenek tárgyalások, miként lehet a BKV-t finanszírozni. – Ez a tárgyalás még nem zajlott le, így végleges összeget nem közölhet a főpolgármester – szögezte le Veres.
Az ismertetett kormányhatározatban valóban szerepel egy javaslat „a budapesti elővárosi közlekedés megalapításáról első lépésben harmincmilliárd forintos pénzbeli hozzájárulással, többségi állami tulajdonosi részesedés” megszerzésének a lehetőségéről, azonban a Kormányszóvivői Iroda közleményéből kiderült, hogy a Demszky által hangoztatott 30 milliárd forint az a normatív támogatás, amely az idén is a BKV rendelkezésére állt.
Tarlós István (Fidesz) szerint a főpolgármester jobban tenné, ha akkor jelentené be a BKV megmentését, ha megszerezte a pénzt. – Veszélyes döntés született, megkezdődhet a BKV szétszedése – emelte ki Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője.
Több mint 10 km-es a dugó az M1-esen