Megint elmarad a BKV-sztrájk

Lefújtuk a BKV buszosszakszervezeteinek félnapos sztrájkját, mert több mint ígéretet, annál valamivel erősebb garanciát kaptunk a csőd szélén álló közlekedési társaság finanszírozására – nyilatkozta lapunknak Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője, miután a kormány az ígért negyvenmilliárd forint negyedét kifizeti. Bár a főpolgármester még az eredeti összeget jelentette be, azt a pénzügyminiszter szinte azonnal megcáfolta.

2008. 12. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BKV vezetőivel és a kormány illetékeseivel folytatott tegnapi tárgyalásokon Nemes Gárbor szerint kiderült, hogy a kabinet döntése szerint tízmilliárd forintot az idei költségvetésből megkap a 85 milliárd forintos adósságállománynyal és több mint húszmilliárdos éves veszteséggel küszködő közlekedési társaság, ezért fújták le a mára meghirdetett sztrájkot. – Szeptemberben azzal az ígérettel halasztottuk el a munkabeszüntetést, hogy december 15-ig a főváros kidolgozza a közép és hosszú távú finanszírozási stratégiát. Ez ugyan nem készült el, a tízmilliárd forintos gyorssegély legfeljebb arra elegendő, hogy a napi működést szinten tartsuk, a szinte teljesen leállt alkatrészellátást újraindítsuk, ugyanakkor megalakulhat egy új elővárosi közlekedési társaság, amelybe az állam harmincmilliárd forinttal beszáll – tette hozzá.
Demszky Gábor még a sztrájk lemondása előtt bejelentette: Gyurcsány Ferenc miniszterelnök ígéretének megfelelően negyvenmilliárd forintot kapnak az államtól. – Nyolc hónapon át zajló egyeztetésnek köszönhetően született meg a kormányhatározat, amely szerint a BKV 10 plusz 30 milliárd forinthoz juthat – mondta a főpolgármester. Szavait Veres János pénzügyminiszter szinte percekkel később cáfolta. Bejelentette, hogy a BKV egyedi, tízmilliárd forintos támogatásban részesül még a héten. A kormány döntött arról is, hogy a közlekedési miniszter és a pénzügyminiszter közreműködésével kezdődjenek tárgyalások, miként lehet a BKV-t finanszírozni. – Ez a tárgyalás még nem zajlott le, így végleges összeget nem közölhet a főpolgármester – szögezte le Veres.
Az ismertetett kormányhatározatban valóban szerepel egy javaslat „a budapesti elővárosi közlekedés megalapításáról első lépésben harmincmilliárd forintos pénzbeli hozzájárulással, többségi állami tulajdonosi részesedés” megszerzésének a lehetőségéről, azonban a Kormányszóvivői Iroda közleményéből kiderült, hogy a Demszky által hangoztatott 30 milliárd forint az a normatív támogatás, amely az idén is a BKV rendelkezésére állt.
Tarlós István (Fidesz) szerint a főpolgármester jobban tenné, ha akkor jelentené be a BKV megmentését, ha megszerezte a pénzt. – Veszélyes döntés született, megkezdődhet a BKV szétszedése – emelte ki Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.