A nem létező M0-sra irányítják a kamionokat Budapesten

Valódi egyeztetés, továbbá szakmai és politikai konszenzus nélkül erőltette át Budapest vezetése a Fővárosi Közgyűlésen azt a teherforgalmi stratégiát, amely hatalmas káoszt okozhat január első napjaiban városszerte, különösen Óbudán. A kerületi önkormányzat tiltakozásához a kereskedelmi kamara mellett számos szakmai szervezet is csatlakozott.

2009. 01. 02. 20:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csupán elméleti tanulmányokra és modellszámításokra alapozva rajzolták meg azt a teherforgalmi stratégiát, amelyet december 18-án fogadott el a Fővárosi Közgyűlés balliberális többsége – ezt lényegében az anyagot készíttető Parking Kft. is elismerte közleményében, amelyben ezekre a dokumentumokra hivatkozva állítják: a 12 tonnánál nehezebb gépjárműveket a budapestiek, benne az óbudaiak „védelmében” engedik rá január elsejétől többek között a sűrűn lakott, műemléki környezetű Szentendrei útra.
Mint arról beszámoltunk, Bús Balázs (Fidesz), Óbuda-Békásmegyer polgármestere, a helyi képviselő-testület többször is megerősített, egyhangú állásfoglalásával Demszky Gábor SZDSZ-es főpolgármesterhez fordult, és a január elsején életbe lépő új szabályozás felfüggesztését, annak közgyűlési újratárgyalását kérte. Levelében ugyanakkor éppen a nevezett tanulmányokat kiegészítő, a döntés napján még a fővárosi képviselők előtt is ismeretlen, a Főmterv Zrt. által végzett gyakorlati forgalmi vizsgálatokat idézte. Ezek szerint hiába adták át ősszel a Megyeri hidat, a Budakalásznál véget érő M0-s „körgyűrű” helyett a tehergépjárművek továbbra is az Árpád hídon közlekednek. A 11-es út és a 10-es út összekötésének hiányában a Szentendrei, azaz a 11-es út helyett ajánlott útvonalként továbbra is a 10-es út és annak folytatása, a Hungária gyűrű, az M3-as autópálya, illetve az M0-s keleti szektora javasolt. – A főváros nemcsak bünteti a III. kerületet, hanem úgy tűnik, hogy a 135 éves Budapest lemondott egyik városalapító részéről, Óbudáról – mondta a polgármester. Az ügyben a Budapesti és Kereskedelmi Iparkamara (BKIK), valamint a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége, az Ipartestületek Országos Szövetsége, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete és a Volán Egyesülés is levelet írt, hogy a tavalyi rendeletmódosítás kudarca után egyeztessenek velük.
Hagyó Miklós MSZP-s főpolgármester-helyettes még a szavazás napján is azt állította, hogy „hoszszas és alapos egyeztetések után” terjesztette be javaslatát. – Nem fogadták el javaslatainkat, hogy a további zónákban, a 3,5 tonnás, illetve a 7,5 tonnás korlátozott forgalmú övezetekben kapjanak kedvezményeket a kereskedők, és azt sem, hogy a rendeletet kötelezően vizsgálják felül legalább félévente – olvasható a BKIK közleményében. A hivatalos magyarázatok szerint „az egész város területe teherforgalmi korlátozás alá esik, az átmenő tehergépjármű-forgalomnak az M0-s körgyűrűt kell használnia”.
Csakhogy lapunk már többször is megírta, és felhívta arra a figyelmet, hogy a körgyűrű nem létezik, az említett észak-budai szakasz 2020 előtt nem készül el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.