Cáfolta az OTP és az MKB, hogy megvennék a Malév többségi tulajdonrészét. A Napi Gazdaság ugyanis közzétette, hogy a két bank beszáll a magyar nemzeti légitársaságba. Ezért kettejük közös cége, az AirInvest a közelmúltban tőkeemelésről határozott. Ezzel szemben az MKB jelezte, 2001 óta nem tulajdonosa az AirInvestnek. Az OTP pedig leszögezte, hogy sem közvetlenül, sem közvetve nem kíván tulajdonosi részesedést szerezni a Malévban.
A magyar légitársaság súlyos pénzügyi helyzetben van. A céget birtokoló Airbridge-ben 49 százalékos részesedéssel rendelkező Abramovics testvérpár helyét vélhetőleg a hitelező Vnyesekonombank (VEB) foglalja el, ám az még bizonytalan, hogy miként marad meg a magyar többségi – 51 százalékos – részesedés. Ez jelenleg két magánszemély – Kiss Kálmán és Költő Magdolna – tulajdonában van, de ha a cég meg akarja őrizni a nemzeti légitársaság címmel járó „kiváltságokat”, akkor a magyar tulajdoni többségnek fenn kell maradnia. A VEB, mivel nem légiközlekedési cég, vélhetőleg a másik orosz állami tulajdonban lévő vállalkozásnak, az Aeroflotnak adja át a Malévot, a magyar magánszemélyek helyét pedig hazai befektetőknek kell átvenniük.
Az Aeroflot közép-európai aktivitását jelzi, hogy a Cseh Légitársaság (CSA) privatizációja iránt is érdeklődik, a cég magánosításáról tegnap döntött a cseh kormány.
Világosan kiderül a legújabb hangfelvételből: hazudott Magyar Péter a tüntetések költségeiről - de honnan jöhet a pénz?