origo.hu
Világosan kiderül a legújabb hangfelvételből: hazudott Magyar Péter a tüntetések költségeiről - de honnan jöhet a pénz?
Elvesztetted a munkád? Visszavesszük az autód! A Hyundai Motor America – két biztosítótársasággal összefogva – sajátos programot hirdetett az Egyesült Államokban. Ennek lényege, hogy ha tizenkét hónappal az autó leszállítása után a vevő elveszítené az állását, a járművet visszaszolgáltathatja a gyártónak, anélkül, hogy hitelbesorolása romlana. A vevőcsalogató akció indulása óta eltelt kevesebb mint egy hét alatt jelentős érdeklődés mutatkozott a konstrukció iránt.
Első pillantásra nem érzékelhető a szalonokban, hogy január 5-től új időszámítás kezdődött a hazai autókereskedelemben. A csillogó szalonautók diszkrét műanyag illatot lehelnek, a pénzintézetek és biztosítótársaságok zászlói szorosan a márkák címerpajzsai mellett sorakoznak. Az eladók éppoly tájékozottak a hitelkonstrukciók, mint az új autók opciós listái vagy a használtautó-beszámítás részletei tekintetében.
Szúrópróbaszerű, inkognitóban végzett tesztünk során arra voltunk kíváncsiak, ismerik és alkalmazzák-e a kereskedésekben a Pénzügyi Szervek Állami Felügyelete (PSZÁF) minap életbe lépett, gépjármű-finanszírozással kapcsolatos ajánlását, amelynek értelmében legalább húszszázalékos önerőt, és legfeljebb 96 hónapos futamidőt lehet alkalmazni. Azt is tudni szerettük volna, hogy a pénzügyi válság begyűrűzött-e a gépjármű-finanszírozás területére, nehezíti-e az értékesítést a pénzszűke, valamint hogy eltűnt-e már a piacról a sokak által kárhoztatott, rizikósnak tartott svájci frank (CHF) alapú hitel. Átlagos vásárlónak igyekeztünk kiadni magunkat, aki kis méretű, de családi használatra alkalmas új autót keres, részletfizetéssel, használt autója beszámításával. Futamidőnek minden esetben hatvan hónapot választottunk. Szolid árú, és ehhez mérten szolid ellátmányú modelleket kerestünk, de a felszerelést minden esetben kiegészítettük légkondicionálóval és metálfényezéssel.
Elsőként a Porsche Budához tértünk be, ahol egy Skoda Fabia Combiról kértünk ajánlatot. A kereskedő először kikérdezett, milyen konfigurációra van szükségünk, később azonban kiderült, hogy nem tehetünk mást, mint hogy a raktárkészletből válogatunk. Ha ugyanis a gyárból kell megrendelni az általunk kért modellt, akkor két-három hónap a várakozási idő, ezalatt megváltozhat a modell ára, a mellé kínált akció, sőt a használt autó beszámítási értéke is. Raktári daraboknál az átfutás két hét, az ár a kedvezményekkel együtt fix. A kereskedés a Porsche Bank finanszírozási ajánlatát kínálja, amely kizárólag CHF-alapú lehet, az általunk megjelölt összeg – 1,79 millió forint – és futamidő esetén a THM 9,64 százalék.
Nagy reménységgel kerestük fel ezután a Renault Könyves Kálmán körúti szalonját, hogy szemrevételezzük a honi piac egyik szenzációs ajánlatát, a családi méretű Dacia Sanderót 1,6 millió forintért. A kelet-európaiaknak szánt modell spártai felszereltségű alapmodellje persze csak akkor lehet a miénk a tíz évvel ezelőtti időket idéző árszínvonalon, ha igénybe vesszük a Renault Credit finanszírozását, ebben az esetben ugyanis az 1,95 milliós listaárból 300 ezer forintot elengednek. A vevő választhat CHF, euró és forint alapú finanszírozás közül. Az 1,13 milliós hitelöszszegre 16,67 százalékos THM-el kínált CHF-hitelt a Renault Credit, ám ennél is drágább az euró, nem kevesebb, mint 17 százalék, míg forint alapon 23,8 százalékos a THM az „akciós” kölcsönnél. A PSZÁF-regula előírásaival kapcsolatban azt a tájékoztatást kaptuk, hogy szigorúan tartják magukat a húszszázalékos kezdőrészlethez.
Raktárkészlet tekintetében legkevésbé a KIA Lurdy Ház-beli szalonjában álltak jól: a kis űrtartalmú benzines motorral szerelt, olcsó Rióból nem talált az országos nyilvántartásban raktári darabot az eladó. A cég az Erste Leasing eurókonstrukcióját ajánlotta nekünk, de eközben felhívta a figyelmünket az árfolyamkockázatra is, ennek kivédésére fix díjas hitelt javasolt. Az általunk igényelt 1,97 millió forintos összegre, ötéves futamidőre 12,97 százalékos ajánlatot adott euró alapon. Forintért mindez meghaladná a húsz százalékot is. A pénzintézet novemberben hagyott fel a CHF-alapú kölcsönök folyósításával. A PSZÁF-ajánlás megjelenése óta az Erste a szokásos közműszámlák mellé minden esetben munkáltatói igazolást is kér a vásárlótól.
Világosan kiderül a legújabb hangfelvételből: hazudott Magyar Péter a tüntetések költségeiről - de honnan jöhet a pénz?
Olyan tél jön, amit talán soha nem felejtünk
Most jött: az M0-s is beleremegett a tömegkarambolba, amíg ellátni roncsok hevernek
Napindító: Dunda György - Orosz uralta területekre térnek vissza a háború elől elmeneküt ukránok + videó
Bukott csodatinin ámul a világ, drámák a Bajnokok Ligájában
Nem tudta megemészteni a Bloomberg a magyar minimálbér-emelést: azonnal megszakértették, miért nem lesz jó a magyaroknak
Szájer József elárulta, miért vonult vissza a politikából
Ettől az egyszerű hozzávalótó lesz szaftos a fasírt
A románok kiakadtak a Hunyadi-sorozaton, történész tette helyre őket
Milák Kristóf párizsi riválisa meglepő dolgot mondott kettejük döntőjéről
Bajnokok Ligája: nem találná ki, melyik csapat rendezett gólgálát
Fontos bejelentést tett a Liverpool edzője a Real Madrid elleni meccsre
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.