Véleményünk szerint a közleményünk minden kérdésre válaszol – röviden ennyit válaszolt a PM az autóbeszerzés kapcsán feltett kérdéseinkre. A tárca álláspontjának lényege, hogy autóik már öregek (négyévesek és több közülük 300 ezer kilométernél többet futott), és sok volt rajtuk a javítanivaló, 2008 közepén ezért döntöttek a járműpark egy részének cseréje mellett, amit a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága (VPOP) nyílt közbeszerzési eljárásban bonyolított le a minisztérium költségvetésének a terhére. A Közbeszerzési Értesítő szeptember 1-jei számában írták ki a tendert a „VPOP részére négy plusz egy darab felső-középkategóriás személygépjármű beszerzésére”. A kiírásban külön rákérdeztek arra is, hogy „az ajánlatkérő (vagyis a VPOP – a szerk.) más ajánlatkérők nevében folytatja-e le a közbeszerzési eljárást”, mire nemmel válaszoltak. Ehhez képest a turbó feltöltésű, 20-21 millió forint piaci értékű fullextrás Audi A6-ost (amit 14,2 millióért vehettek meg) nem a VPOP valamelyik vezetője, hanem Veres János használja.
Az MSZP-s képviselő vagyonát szabolcsi fémipari vállalkozóként alapozta meg, rengeteg ingatlannal rendelkezik, csakúgy, mint szintén képviselő felesége, ám a pénzügyminiszternek vagyonbevallása szerint csak egy 1984-es évjáratú utánfutója van. Korábban egy négyéves Audit használt szolgálati autóként a politikus. Szerettük volna, és még most is szeretnénk lefényképezni Veres korábbi szolgálati gépjárművét, ám a PM egyelőre ettől is elzárkózik. Szintén nem válaszoltak arra, miért a VPOP-n keresztül vettek négy autót, mennyibe kerültek és kik használják azokat. A Kormányszóvivői Iroda munkatársai sem válaszolnak már napok óta kérdéseinkre, hogy a kormányfőnek mi a véleménye az ügyről.
Szekeres Imre a TV2-nek elmondta, az ő szolgálati autója 300 ezer megtett kilométer felett jár. A honvédelmi miniszter közölte, hogy „az autóvásárlás olyan hangulatot kelt, ami nem jó, ezért másként kell csinálni”.
Szavaztak az olvasók: ez Magyar Péter legbotrányosabb kijelentése