Médiavásárlásra, rendezvényszervezésre és nem hagyományos reklámeszközökre (úgynevezett BTL-feladatokra) keres partnert a Honvédelmi Minisztérium Zrínyi Kommunikációs Szolgáltató Kht.-ja – írja a Közbeszerzési Értesítő. Miközben a honvédelmi tárca a gazdasági válságra hivatkozva takarékossági programot indított, a médiafeladatokra nettó háromszázmillió forintot szánnak, ettől plusz 50 százalékkal eltérhetnek.
Mint arról korábban beszámoltunk, a HM Zrínyi Kht. már 2007-ben is kiírt egy hasonló beszerzési eljárást rendezvényszervezésre, médiavásárlásra és BTL-kommunikációs eszközökre, akkor a Sensation Event Marketing nyerte meg az eljárást. A céggel 120 millió forintos szerződést kötöttek, hogy 2009 októberéig lássa el a médiakampány feladatait. A honvédség népszerűsítését szolgáló kampányfilmeket és kiadványokat a HM Zrínyi Kommunikációs Szolgáltató Kht. megbízása alapján láthatja el a társaság.
A honvédséget népszerűsítő kampányra 2007-ig is jelentős mennyiségű közpénz ment el, közel 300 millió forintot fizettek ki a Mediaedge: cia Hungary Kft.-nek és a Media Machine Reklám és Produkciós Kft.-nek. Az utóbbi társaság egyik vezetője, Mentes Endre egyéb cégeken keresztül üzleti kapcsolatba került kormány közeli médiaszemélyiségekkel és a Sziget Fesztivál szervezőivel is. Gerendai Károllyal, a Sziget Kulturális Menedzser Iroda egykori képviselőjével például a TV Sziget Kulturális Szolgáltató Kft.-n keresztül került üzleti viszonyba a vállalkozó. A Media Machine korábban a Miniszterelnöki Hivatal reklámügynökségi és médiavásárlói feladatok ellátására kiírt közbeszerzési pályázatán is a nyertesek közé került, amelynek keretösszege bruttó 350 millió forint volt.
Ki lehet a Soros-ügynök Magyar Péter mellett? - 6/2: Kulja András