Többen segítenének az Ász ügyfeleinek

Egy autókereskedő és az érintett biztosítótársaság is a megrövidített suzukisok segítségére siet, miután a Magyar Suzuki szerződést bontott az Ász Zrt.-vel. De mivel járulhat mindehhez a gyár? – erről az esztergomi vállalatot nem sikerült szóra bírnunk.

2009. 03. 22. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csőd közeli állapotba került – piaci információk szerint – az Ász Zrt. gépjármű-márkakereskedő, miután szerződést bontott vele a generálimportőr. A lapunkban megjelent híradások nyomán megkeresett bennünket egy márkakereskedés vezetője, Ormos István, aki közölte, cége, a Duna Autó Zrt. felajánlja segítségét a bajba jutott Suzuki-vásárlóknak. Vállalják, hogy ha a megrendelt és kifizetett Suzukikat akár a márkakereskedés, akár a gyár, akár a finanszírozó cég a rendelkezésükre bocsátja, a Duna Autó Zrt. a hatósági díjak kivételével az összes forgalomba helyezéshez és átadáshoz szükséges munkát ingyenesen elvégzi, s a KRESZ által előírt tartozékokat is díjmentesen biztosítja az ügyfeleknek.
A kereskedő elmondta, korábban is megtörtént már, hogy egy-egy márkakereskedés nehéz anyagi helyzete miatt nem volt képes teljesíteni kötelezettségeit, de a szakember szerint emiatt nem sérülhetnek a vásárlók érdekei. Egy lapunknak név nélkül nyilatkozó autópiaci szakember úgy vélekedett, az Ász mint a legnagyobb forgalmat bonyolító márkakereskedő nem követhette volna azt a gyakorlatot, hogy az új vevők pénzéből finanszírozza a korábbiakat, ha a gyár nem hunyt volna szemet efelett. Megkerestük az ügyben a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetőjét, de lapzártáig nem kaptunk választ kérdéseinkre.
Nemcsak az autóvásárlók járhatnak rosszul az Ász anyagi gondjai miatt, hanem a finanszírozó cégek is. A lapunknak nyilatkozó lízingszakértő szerint csőd esetén a bank is futhat a pénze után, ha a kereskedő lehívta ugyan az autó árát, de azt nem gépkocsira, vagy nem az adott ügyfél gépkocsijára fordította. Mint korábban beszámoltunk róla, az Ász egyik ügyfele októberben rendelte meg gépkocsiját, amelyet a cég azóta sem adott át neki, de a kölcsön részletfizetési felhívása már decemberben megérkezett címére. Olvasónk reklamálására a kereskedő egy-egy részletet befizetett, de sem a pénzt, sem az autót nem látta, miközben a bank vele, a gépkocsi megrendelőjével áll szerződésben.
Az Uniqua Biztosító mindent elkövet annak érdekében, hogy ügyfelei a Suzuki Ász miatt ne károsodjanak – tette közzé a társaság. Mint ismert, a kereskedő ingyenes casco biztosítást ígért ügyfeleinek, de egy baleset után kiderült, erről a biztosítónál nem is tudtak. Az Uniqua szerint az érintett szerződések közvetítését a Generális ’97 Kft. mint független biztosítási alkusz végezte, s mint kiderült, több száz casco biztosítási ajánlat, és a díj sem került a biztosítóhoz, így az nem is érvényes. Az Uniqua Biztosító most kész átvenni és kötvényesíteni az ügyfelek által aláírt és a fenti alkusz által közvetített ajánlatokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.