A kutatás rámutat: az intézmények túlnyomó többségében a nyelvtanulás körülményeit biztosító infrastrukturális háttér jó: CD/DVD-lejátszó, projektor, számítógépterem és internet szinte mindenhol van, ám a nyelvtanárok – informatikai ismeretek hiányában – szinte alig használják a tömérdek állami pénzt felemésztő eszközöket, ráadásul az oktatók 38 százalékának nincs megfelelő végzettsége, egyetemi helyett főiskolai diplomával vagy nyelvtanári végzettség nélkül tanítanak. A nyelvtanárok mindössze egynegyede vett részt harmincórásnál hosszabb továbbképzésen, és csak a pedagógusok tíz százaléka tanulta a nyelvet külföldön. A nyelvtanulás hatékonyságának egyik legnagyobb gátja a diákok motiválatlansága, amelyben jelentős szerepet játszik, hogy a fiatalnak nem azt a nyelvet kell tanulnia, amit szeretne; a szakiskolák tanulóinak kétharmada inkább angolul tanulna, és a szakközépiskolásoknak is alig húsz százaléka tanulna németül, ha ő választhatna.
Bővebben a 4. oldalon
Magyar Péter támogatja, hogy azonos nemű szülők gyereket fogadjanak örökbe