Változatlanul homály fedi, hogy mit találtak ki a Malévot birtokló Airbridge Zrt. új irányítói a minapi igazgatósági ülésen – Költő Magdolna a többségi tulajdonosok nevében, illetve a Vnyesekonombank mint kisebbségi tulajdonos – a cég megmentésére. A Malév tegnapi közgyűlésén ugyanis nem tárgyalták a tavalyi beszámolót és üzleti jelentést, erre csak a következő, rendkívüli közgyűlésen, június 29-én kerül sor. Tájékoztató jelleggel azonban már írásban értesítette a részvényeseket a társaság arról, hogy a veszteség 10,7 milliárd forint volt, ám ennek jelentős része, mintegy 8,7 milliárd forint a magas üzemanyagáraknak tudható be – állítja a cég. A társaság 2007-et 14,7 milliárd forintos üzemi veszteséggel és 700 millió forintos adózás előtti nyereséggel zárta.
Személyi döntéseket is hoztak a közgyűlésen: Lambert Zoltán, az igazgatóság tagja, valamint Sarkadi Nagy Barna, a felügyelőbizottság tagja lemondott tisztségéről. A Malév Zrt. főtulajdonosa, az Airbridge Zrt. javaslatára Leonov Péter korábbi vezérigazgató bekerült az igazgatóságba, és új felügyelőbizottsági tag lett Osztrovszky Krisztina, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. vezető menedzsere. A közgyűlésről kiadott közleményben nem esett szó annak a 32 millió eurónak a sorsáról, amit az MNV Zrt. a privatizációs szerződésben foglaltak szerint már lekért a Vnyesekonombanktól, de amit a pénzintézet mindeddig nem fizetett ki. Száraz Gábor, az MNV Zrt. szóvivője lapunk kérdésre közölte, hogy a magyar kormány a mintegy 3000 magyar munkahely megszűnését eredményező válsághelyzet elkerülésére számtalan erőfeszítést tett, például a Malév Ground Handling – a légitársaság földi kiszolgáló leánycége – üzletrészeire kötött adásvételi előszerződést, ugyanakkor ragaszkodnak ahhoz, hogy a Vnyesekonombank utalja át a garanciavállalás összegét.
Társasházi lakás ég Budapesten