A világháló is segíthet a választásban

Bodacz Péter
2009. 07. 08. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A legtöbb esetben egy-egy vásárlási döntés előtt a világháló jelenti az elsődleges információforrást a hazai internetfelhasználók számára, amelyhez jellemzően on-line keresőket hívnak segítségül – derül ki a Google megbízásából a TNS Infratest által készített jelentésből. Eszerint a magyar lakosság legnagyobb arányban a műszaki termékekről és utazással kapcsolatos szolgáltatásokról szóló információkat szerzi be az internetről.
A 18 és 60 év közötti magyarok online tájékozódását és vásárlási szokásait vizsgáló, ezer fős mintán készült kérdőíves felmérés alapján a legtöbb népszerű termékkategóriákban – mint például a digitális fényképezőgépeké, a számítógépes hardvereké vagy épp a háztartási készülékeké és ruházati kiegészítőké – elsősorban az internet jelenti a legfőbb segítséget információszerzésben. Az első három kategóriában bármilyen más forráshoz képest legalább kétszeres az internet előnye.
A megkérdezettek 88 százaléka használ internetes keresőket, mielőtt egy terméket megvásárolna, de akár innen, akár önállóan már csak 54 százaléknyian nézik meg a gyártó hivatalos weboldalát, 49 százalék pedig a forgalmazókét. A felhasználók csaknem fele ár-összehasonlító oldalakon is utánanéz a keresett termékeknek, s 44 százalékuk az online aukciós portálokat sem hagyja ki. A válaszadók mindössze három százaléka nem él egyik online lehetőséggel sem.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.