A legtöbb esetben egy-egy vásárlási döntés előtt a világháló jelenti az elsődleges információforrást a hazai internetfelhasználók számára, amelyhez jellemzően on-line keresőket hívnak segítségül – derül ki a Google megbízásából a TNS Infratest által készített jelentésből. Eszerint a magyar lakosság legnagyobb arányban a műszaki termékekről és utazással kapcsolatos szolgáltatásokról szóló információkat szerzi be az internetről.
A 18 és 60 év közötti magyarok online tájékozódását és vásárlási szokásait vizsgáló, ezer fős mintán készült kérdőíves felmérés alapján a legtöbb népszerű termékkategóriákban – mint például a digitális fényképezőgépeké, a számítógépes hardvereké vagy épp a háztartási készülékeké és ruházati kiegészítőké – elsősorban az internet jelenti a legfőbb segítséget információszerzésben. Az első három kategóriában bármilyen más forráshoz képest legalább kétszeres az internet előnye.
A megkérdezettek 88 százaléka használ internetes keresőket, mielőtt egy terméket megvásárolna, de akár innen, akár önállóan már csak 54 százaléknyian nézik meg a gyártó hivatalos weboldalát, 49 százalék pedig a forgalmazókét. A felhasználók csaknem fele ár-összehasonlító oldalakon is utánanéz a keresett termékeknek, s 44 százalékuk az online aukciós portálokat sem hagyja ki. A válaszadók mindössze három százaléka nem él egyik online lehetőséggel sem.
Különleges régészeti leletre bukkantak Törökországban
