Jelképek, ősi motívumok mesebeli erdejébe vezeti a pesti Platán étterem vendégeit egy különleges kiállítás. A Városligeti fasor 150 éves platánfáját szinte körbeölelő helyszín pince-borháza és felső szintje Haraszti Gyula „Hara” eleven színekben pompázó grafikáit és festményeit fogadta be. Az egyszerre absztrakt és figuratív műveken a tökéletes kompozíciókká teremtett formák és színek együtt élnek a rajtuk az elő-előbukkanó jelképekkel. Úgy jelenik meg például a zászló, a fehér ló és a női akt ezeken a képeken, akár egy játékos küzdőtéren, furcsa vonalvezetéssel haladva a végtelen felé.
Bognár Tünde művészettörténész a tárlat megnyitóján ezt úgy fogalmazta meg: a festményeken mindenki a saját nótáját fújja, mégsem széteső a kórus, amelyhez igazán hiteles művészet szükségeltetik. Mint mondta, az alkotó a hagyománytiszteletével Kondor Béla örökségének ösvényén halad, és modern, a képein felfedezni Paul Klee és Joan Miro hatásait.
Hara műveiben talán mégis az a legmegkapóbb, hogy bár a jelképeket csak formai eszközként használja, de ha sokáig állunk az alkotásai előtt, a szimbólumok harcából fakadóan a képek aktívvá, elevenné válnak, míg teljesen a hatása alá nem kerülünk egy „vizuális zeneszerzőnek”, a néma húrok pengetőjének. Hara a hagyományos úton elkészített rajzait számítógépes programokkal variálja addig, amíg meg nem találja a számára megfelelő kompozíciót.
(Haraszti Gyula „Hara” kiállítása, Platán étterem, Budapest VI., Városligeti fasor 46.)
Az Erzsébet-táborban a betegség nem akadály
