Kampányol az APEH

Ismét beférkőzött a kormánypropaganda az APEH falai közé. A lakosság ezekben a napokban egy olyan füzetet kap kézhez, amit többek között az adóhatóság neve fémjelez, s amelyben a személyijövedelemadó-csökkentés és a Tiszta haszon programjának reklámja is megtalálható.

Munkatársunktól
2009. 07. 06. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nettó 120 millió forintot emészt fel az a 26 oldalas kiadvány, amelyet a Miniszterelnöki Hivatal készíttetett el 3,341 millió példányban, s amelyben a kormány többek között a személyi jövedelemadó csökkentését és a Tiszta haszon programot reklámozza. Az APEH nevével is fémjelzett füzet ezekben a napokban kerül a postaládákba, és az ötéves adócsökkentési programról a 2006-os választások előtt készült reklámkiadványra emlékeztet. Igaz, a példányszám időközben megugrott, hiszen az akkori kampányban „csak” két és fél millió füzetet nyomtattak ki az adófizetők pénzén. A mostani kiadvány létjogosultságát a Kormányszóvivői Iroda tegnap azzal indokolta lapunknak, hogy „az elmúlt húsz évben nem került sor ilyen nagyságrendű adóátrendezésre”, ezért a tájékoztatás kiemelkedően fontos.
A reklámfüzet tartalma szerint az szja csökkentésével szinte minden jövedelmi sávban jobban járnak majd a munkavállalók, havi bruttó 200 ezer forintos fizetés esetén például 15 700 forinttal marad több az adófizetők zsebében jövő év januárjától. A reklámban szereplő számsoroknak ellentmondanak a Magyar Nemzeti Bank (MNB) számításai, amelyek azt mutatják: az szja-csökkentés teljes hatását egyelőre nem érzik majd meg a munkavállalók, mert a könnyítés nyomán felszabaduló összeg kétharmadát a munkaadók megtartják maguknak. Ennek oka az MNB szerint az, hogy a cégek profitja jelentősen csökken, s így próbálják pótolni kieső eredményüket.
A kiadvány a Tiszta haszon programot is népszerűsíti, hírt adva arról, hogy immár ötvenen váltak gazdagabbá egy-egy millió forinttal. A számlalottóra beérkezett havi adatok viszont érdektelenséget jeleznek. Míg januárban, a reklámkampány nyomán harminchatezren küldték be számlájuk sorszámát, májusra a résztvevők száma már a 25 ezret sem érte el. Az adatokból az is kiderül, hogy hónapról hónapra lankadt az érdeklődés a program iránt. Szakemberek már a számlalottó meghirdetésekor közölték, hogy az nem alkalmas a feketegazdaság visszaszorítására. A Tiszta haszon program kampánya és a rendszer működtetése 690 millió forintot emészt fel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.