Max Mosley a hét végén, majd kedden is úgy fogalmazott, hogy az októberben lejáró mandátuma ellenére egy ideig még maradna a FIA elnöki székében. A Forma–1 szabályait hozó szervezet élén 1993 óta álló 69 éves brit eredetileg idén már nem akarta jelöltetni magát, de a csapatokkal folytatott hadakozásában az autóipar ármánykodását is felfedezni vélte – meglehet, nem alaptalanul –, és úgy gondolta, még elkél az erős kéz.
Tegnap viszont a FOTA elnökével, az olasz Luca di Montezemolóval folytatott megbeszélése után nem csak azt jelentette be, hogy sikerült megegyezniük: – Nem indulok újra a vezetői pozícióért, végre béke van – nyilatkozta tömören, és a szavaiból is kisejlik, hogy a visszakozása és a békegalambok felszállása között szoros összefüggés lehet.
– Megállapodtunk a költségek csökkentéséről, 2011-re szeretnénk elérni, hogy a csapatok nagyjából annyit költsenek évente, mint az 1990-es évek elején – tette hozzá Mosley. Ám a hangsúly azon van, hogy a 2010-es sorozatban végül is nem vezetik be a FIA által konokul forszírozott, és az istállók zöme által megvétózott 40 millió fontos költségvetési plafont, ami a feszültség legfőbb forrása volt. (Akik elfogadták volna, azok nagyobb technikai szabadságot kapnak, viszont így borult volna az erőegyensúly.) A nyolc lázadó, a Ferrari, a McLaren-Mercedes, a Renault, a BMW Sauber, a Toyota, a Brawn GP, a Red Bull Racing és a Toro Rosso a Forma–1-ből való kiszállással és új sorozat indításával fenyegetőzött, de erősen kétséges, hogy ez összejött volna-e nekik. Ugyanakkor a FIA is borítékolhatóan befürdött volna a csonka F–1-gyel, a lojális Williamsszel, a Force Indiával, valamint a három új csapattal (USF1, Campos és Manor).
Így mindenki számára nyilvánvaló lehetett, hogy elengedhetetlen a kompromisszumkötés. A kérdés csak az volt, melyik fél vállalja fel a presztízsveszteséget, hogy kihátrál a hadszíntérről, mielőtt mindketten ottmaradnak hősi halottként. Végül a FIA engedett. Azt nem tudjuk, hogy a színfalak mögött milyen megállapodások után, de az egyik pont kétségkívül az, hogy Mosley látszatra a méltóságát megőrizve lép le, a FOTA sem dobálja vissza rá a sarat. Luca di Montezemolo – aki nem mellékesen a Ferrari elnöke is – azt tartotta szükségesnek megjegyezni, hogy a meghozott döntések nagyon fontosak a sportág jövője szempontjából, és a Forma–1-es világbajnokság stabil lábakon áll. Ez a legfontosabb a kereskedelmi jogok fölött rendelkező és a perpatvarban némileg háttérbe szorult Bernie Ecclestone számára is. – Boldog vagyok, hogy megszületett a megállapodás. Mindig is hittem benne, hogy ez történik, hiszen a másik lehetőség senkinek sem lett volna jó – bökte ki.
És ezzel ő is a fején találta a szöget.
A Tankcsapda visszavonult a Marsra klipet forgatni + videó
