Csökken a színházba járók száma

Négymillió alá esett a magyarországi színházlátogatók száma tavaly – számolt be a Heti Világgazdaság a Nemzeti Kulturális Alap színházakat vizsgáló kutatása alapján. Négy év alatt félmillióval csökkent a hazai színházlátogatók száma, de a száz főre jutó statisztika alapján még mindig megfelelünk az uniós átlagnak.

Tölgyesi Gábor
2009. 08. 30. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tavaly négymillió alá esett a színházba járók száma Magyarországon – derül ki a Nemzeti Kulturális Alap (NKA) megrendelésére készült kutatásban. 2005-ben még félmillióval többen voltak a színházlátogatók, de a száz lakosra jutó 39 fő megfelel az uniós átlagnak. Az NKA színházakat vizsgáló kutatása megállapította, hogy a szakmai és a közízlés továbbra is jelentősen eltér. A legkedveltebb előadások továbbra is a könnyű műfajok (musical, operett, vígjáték) közül kerülnek ki, a teátrumok közül a Budapesti Operettszínház és a Madách Színház áll az élen. A szakma véleménye eltér a közönségétől, a POSZT-on díjazott előadásokat többnyire tízezernél kevesebben látták. A hetilap cikke rámutat arra, hogy a szűkös pénzügyi lehetőségek ellenére a színházak tavaly lényegében ugyanannyi előadást tartottak, mint egy évvel korábban, bár a választék tekintetében nagy különbségek vannak. Például az Operaháznál – amely gárdája 2005-ben még közel félmilliós nézősereget vonzott – az évi előadásszám négy év alatt több mint százzal csökkent, a társulat produkcióira tavaly alig több, mint negyedmillió látogató váltott jegyet. Igaz, e katasztrofális eredményhez az Erkel Színház bezárása is hozzájárult. Eközben a Budapesti Operettszínház és a Madách szinte töretlenül növelte nézőszámát.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.