Szeged
Egyetlen embernek volt elég lélekjelenléte szólni az utazó szatírnak a szegedi buszon, hogy valami nincs rendben

Megint dobálják a vonatokat. Az idei első fél évben a MÁV hibájából nem volt halálos és személyi sérüléssel járó baleset – jelentette ki Mosóczi László, a MÁV Zrt. vezérigazgató-helyettese a távirati irodának. A MÁV adatai szerint a közlekedő vonatokat érintő balesetek száma 16-ról 11-re csökkent, az úgynevezett veszélyeztetések száma 127-ről 90-re mérséklődött. Újra elszaporodtak viszont a vonatdobálások, ami ellen a rendőrséggel közösen lépnek fel.
Nem leépítenie, hanem fejlesztenie kellene a vasutat a mindenkori magyar kormánynak, különösen akkor, amikor az országot gazdasági nehézségek sújtják. A Fidesz erősen ellenzi a kabinet által a jövő esztendőre tervezett, a hazai vasúti személyszállítást érintő megszorításokat – jelentette ki Fónagy János. Az ellenzéki párt szakpolitikusa tegnapi sajtótájékoztatóján egy, a múlt héten napvilágot látott kormányhatározat kapcsán úgy fogalmazott: a rendelkezések nem a vasútról, hanem a költségvetésről, a „gazdaság nyomoráról, a jelenlegi kormány magatehetetlenségéről” szólnak, és a magyar belföldi vasúti személyforgalom szétveréséhez, teljes megszüntetéséhez vezetnek.
A politikus úgy látja, a kormány nem törődik a vidéken, nem a nagyvárosokban élő emberek létfeltételeinek kérdéseivel, azzal például, hogy hogyan mennek munkába vagy iskolába, és nem törődnek az európai trendekkel sem. – A vasutat a nyugat-európai kormányok a gazdasági válság kezelésében nem egy leépítendő nyűgnek, hanem kitörési pontnak tekintik, a gazdaságélénkítés és a foglalkoztatás növelésének alapvető eszközének tartják – fogalmazott Fónagy János, hangsúlyozva: a vasút a környezetkímélő, energiatakarékos és biztonságos közösségi közlekedés egyik alapvető eszköze. A mellékvonalak műszaki állapotának felülvizsgálatáról szóló kormányzati rendelkezés kapcsán a képviselő úgy vélekedett, hogy ez a döntés nem szól másról, minthogy immáron műszaki érvekkel és indoklással csomagolva lehessen folytatni a kis falvakat érintő vasúti közlekedés felszámolását. – Azt kérjük a kormánytól, hogy vizsgálja felül szándékát, és más irányokban keressen a vasút problémáira megoldást. A tervezett lépéseket hibásnak, lelkiismeretlennek tartjuk – fogalmazott Fónagy János.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.