Szétverik a vasutat

Leépítés helyett fejlesztést sürget a MÁV-nál a Fidesz. Fónagy János, a párt szakpolitikusa a vasúttársaságot érintő jövő évi megszorítások kapcsán kijelentette: a kormány elképzelései egyet jelentenek a hazai közösségi közlekedés egyik legfontosabb pillérének szétverésével, miközben Nyugat-Európában kitörési pontként tekintenek a vasútra.

Bodacz Péter
2009. 08. 31. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megint dobálják a vonatokat. Az idei első fél évben a MÁV hibájából nem volt halálos és személyi sérüléssel járó baleset – jelentette ki Mosóczi László, a MÁV Zrt. vezérigazgató-helyettese a távirati irodának. A MÁV adatai szerint a közlekedő vonatokat érintő balesetek száma 16-ról 11-re csökkent, az úgynevezett veszélyeztetések száma 127-ről 90-re mérséklődött. Újra elszaporodtak viszont a vonatdobálások, ami ellen a rendőrséggel közösen lépnek fel.


Nem leépítenie, hanem fejlesztenie kellene a vasutat a mindenkori magyar kormánynak, különösen akkor, amikor az országot gazdasági nehézségek sújtják. A Fidesz erősen ellenzi a kabinet által a jövő esztendőre tervezett, a hazai vasúti személyszállítást érintő megszorításokat – jelentette ki Fónagy János. Az ellenzéki párt szakpolitikusa tegnapi sajtótájékoztatóján egy, a múlt héten napvilágot látott kormányhatározat kapcsán úgy fogalmazott: a rendelkezések nem a vasútról, hanem a költségvetésről, a „gazdaság nyomoráról, a jelenlegi kormány magatehetetlenségéről” szólnak, és a magyar belföldi vasúti személyforgalom szétveréséhez, teljes megszüntetéséhez vezetnek.
A politikus úgy látja, a kormány nem törődik a vidéken, nem a nagyvárosokban élő emberek létfeltételeinek kérdéseivel, azzal például, hogy hogyan mennek munkába vagy iskolába, és nem törődnek az európai trendekkel sem. – A vasutat a nyugat-európai kormányok a gazdasági válság kezelésében nem egy leépítendő nyűgnek, hanem kitörési pontnak tekintik, a gazdaságélénkítés és a foglalkoztatás növelésének alapvető eszközének tartják – fogalmazott Fónagy János, hangsúlyozva: a vasút a környezetkímélő, energiatakarékos és biztonságos közösségi közlekedés egyik alapvető eszköze. A mellékvonalak műszaki állapotának felülvizsgálatáról szóló kormányzati rendelkezés kapcsán a képviselő úgy vélekedett, hogy ez a döntés nem szól másról, minthogy immáron műszaki érvekkel és indoklással csomagolva lehessen folytatni a kis falvakat érintő vasúti közlekedés felszámolását. – Azt kérjük a kormánytól, hogy vizsgálja felül szándékát, és más irányokban keressen a vasút problémáira megoldást. A tervezett lépéseket hibásnak, lelkiismeretlennek tartjuk – fogalmazott Fónagy János.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.