Élénkülő érdeklődés a webes tömeges SMS szolgáltatás iránt

Szinte nincs olyan iparág a világon, mely ne érezné meg a gazdasági válságot. Ha éppen nagyobb nyomás nem is nehezedik minden cégre, azt azért megnézik, hogy mire költik a marketingbüdzsét. A költségracionalizálások, a visszafogott marketingköltések idén megnövelték a vállalatok érdeklődését a tömegeket elérő, a gazdaságosabb kommunikációs platformok iránt, amelyek közt a személyre szabott, időzített SMS-üzenetek kiemelt szerepet töltenek be. A mobil távközlés, illetve a 900 MHz-es mobilszolgáltatások bevezetése óta Magyarországon igen közkedvelt üzenetközlési mód lett az SMS. Egyre több vállalkozás, intézmény használja külső-belső kommunikációs eszközként az SMS-t, kihasználva egyedülálló előnyeit. Ez a kommunikációs forma, a mobiltelefon elterjedésének is köszönhetően, a tevékenységi körtől függetlenül biztosít költségkímélő, ugyanakkor kimagaslóan hatékony eszközt akár bevételt növelő üzenetek gyors és pontos célba juttatásához.

MN
2009. 10. 29. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az SMS (Short Message Service, szó szerint rövidüzenet-szolgáltatás) a mobiltelefonnal küldött, rövid terjedelmű, meghatározott karakterszámú üzenetet kézbesítő szolgáltatás neve. Hibásan rögzült a magyar nyelvben – és sok másikban – az SMS kifejezés: a gyakorlatban az SMS-en továbbított rövid üzenetet értjük alatta. Eredetileg 1985-ben a GSM-szabványok között definiálták, egy üzenettel 160 karaktert lehetett elküldeni, ám az újabb készülékek már tudnak kezelni többrészes SMS-eket (a hálózaton keresztül több SMS-ben átmenő üzenetet egy darabban való megjelenítése), illetve a 7 bites kódolás mellett lehetséges 8 bites vagy 16 bites kódolást is választani, így 140, illetve 70 karakter fér el egy SMS-ben. Az évben átlag havi tizenöt SMS-t küldtek a hazai felhasználók egymásnak, ez a szám az idén tizennyolc fölé is emelkedhet, ez mutatja az SMS létjogosultságát a távközlési piacon.


Költséghatékony és személyre szabott tömeges SMS szolgáltatást az azt igénylő és előfizető partnerek felé a Magyar Telekom Nyrt. vállalati üzletága már közel öt éve biztosítja. A T-Systemsnél tavaly, az előző évhez képest jelentősen megnőtt a szolgáltatást igénybevevők száma, és a nemzetközi trendek is azt mutatják, hogy érdemes az SMS-kampányokkal kalkulálni – nyilatkozta Tihanyi Attila, a T-Systems termékmenedzsere.
A jól felépített, ápolt ügyfélkapcsolatban a kis ráfordítással rendszeresen vagy időszakosan küldött SMS-értesítések jelentősen fellendíthetik az ügymenetet, és kimutathatóan hozzájárulhatnak bevételei növeléséhez, legyen szó kereskedelmi, vendéglátó-ipari, szolgáltató cégről, kulturális, oktatási vagy egyéb intézményről, nagy létszámú munkatárssal, tagsággal rendelkező munkáltatóról, egyesületről, szövetségről.
A már webfelületen is elérhető és használható webes tömeges SMS szolgáltatás nagy előnye, hogy automatikusan, gyorsan és biztosan juttatja célba a küldött információkat, így számos iparágban és szolgáltatási területen tud hatékony kommunikációs eszközzé válni. Többek közt a leárazást hirdető üzletek, az új fogást kínáló étterem, a hétvégi wellnessakcióval kecsegtető hotel, vagy éppen a last minute utakat ajánló utazási iroda is sikerrel használhatja ügyfelei eléréséhez a tájékoztatásnak ezen formáját, amelyet a címzettek is befogadóbban kezelnek. Szemben az e-mail fiókjaikba százszámra bedőlő, kéretlen levelekkel, amelyek ráadásul a fejlett szűrők révén egyből a levélszemét mappában landolnak, esélyt sem adva arra, hogy valaha is elolvassa azokat valaki. Az e-mailes megoldáshoz hasonló, lelombozó eredményt tudhatnak magukénak a postai úton, tájékoztatási céllal feladott DM-levelek is. Ezekkel szemben az SMS akár százszázalékos biztonsággal juttatja célba a közölni kívánt információt és a fogadó fél előbb-utóbb el is olvassa annak tartalmát – hiszen ki ne olvasna el egy érkező SMS-t? Hatékonyságát fokozza az is, hogy nem léteznek még nagyon SMS-spamek (kéretlen üzenetek); lassan terjed a mobil e-mailezés, így komoly versenytársa sincs az SMS-nek, illetve ezzel a megoldással csupán kevés vállalkozás kísérletezik, ennek köszönhetően használata önmagában figyelemfelkeltő, és újszerű kommunikációs platformot jelent a fogyasztók felé.
A webes tömeges SMS szolgáltatás ugyanakkor hatástalan eszközzé válhat, ha indokolatlanul és csupán tartalmatlan marketingüzenetekkel bombázzák ügyfeleiket ezen keresztül a vállalatok. A T-Systems felmérése szerint azoknak a cégeknek ideális a webes tömeges SMS-k használata, amelyek kiterjedt ügyfél-, törzsvásárlói vagy vendégkörrel, illetve nagy dolgozói létszámmal rendelkeznek, és tevékenységükből eredően fontos, hogy üzeneteiket gyorsan és célzottan juttassák el az érintettekhez, legyen szó kereskedelmi, vendéglátó-ipari, szolgáltató cégről, kulturális, illetve oktatási intézményről. Éttermek esetében gyorsan számszerűsíthető az elérhető haszon. Például száz törzsvendégkártyával rendelkező vendég figyelmének felhívása az aktuális kedvezményekre, kínálatra, illetve más információkra 1490 forintba kerül (T–Mobile-os telefonszámra az egyik tarifacsomag szerint), amelyet már két betérő vendég fogyasztása megtéríthet.
A webes tömeges SMS alkalmazással már óránként több ezer SMS küldhető, és a szolgáltatás már a weben keresztül is elérhető, kiegészítő szoftver telepítése nélkül. Ráadásul a szöveges mobilüzenetek testre szabhatók, és ezzel lehetővé válik a személyesebb jellegű kommunikáció, mert akár minden címzett saját neve is szerepelhet az üzenetben. Az SMS kiküldése időzíthető. Az üzenet indítása előkészíthető több nappal az adott aktivitás kezdete előtt.
A szolgáltatás használata során a felhasználónak figyelembe kell vennie a jogszabályi előírásokat, amelyek vonatkoznak az SMS-küldésre is. Természetes személynek csak hozzájáruló nyilatkozat birtokában lehet SMS-t küldeni, amelynek megléte a szolgáltatást igénybevevő felelőssége. Ezen nyilatkozatot általában az érintett címzettek az SMS- értesítés előnyeinek ismertében, különösen, ha ehhez vonzó ajánlat, egyedi kedvezményadás is társul, általában készséggel megadják – mondta el Tihanyi Attila, a T-Systems termékmenedzsere.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.