A Washingtonban három hónappal ezelőtt történt metrószerencsétlenség körülményeit vizsgáló Nemzeti Közlekedésbiztonsági Felügyelet (NTSB) attól tart, hogy a jelzőberendezés típushibája okozhatta a súlyos balesetet. Ezért felhívással fordult az Egyesült Államok hasonló biztonsági rendszert alkalmazó vasúti társaságaihoz: hozzanak óvintézkedéseket, mielőtt újabb tragédia történik – írta a CNN.
A washingtoni metróhálózat harminchárom éves történetének legsúlyosabb balesetében kilenc ember meghalt, és hetvenhat megsebesült, amikor az egyik szerelvény belerohant egy álló vonatba. Az első feltételezések szerint a katasztrófát az automatizált jelzőrendszer meghibásodása okozhatta, ezért a nagy sebességgel haladó metrószerelvény nem kapott jelzést arról, hogy a pályán egy szerelvény áll előtte. Az NTSB akkor arra is emlékeztetett, hogy az ezres sorozatszámú metrókat (ezek egyike ütközött neki az álló szerelvénynek) már a három évvel ezelőtt megtartott vizsgálat alkalmával is elavultnak találták, ám a felügyelet felszólítása ellenére sem váltották fel korszerűbbekkel.
Most azonban a közlekedésbiztonsági hatóság szakértői úgy vélik, hogy a washingtoni metróban alkalmazott biztonsági rendszer hajlamos arra, hogy téves jelzéseket továbbítson. Bár a vizsgálat még tart, az NTSB az érintettek tudomására hozta, hogy főleg a hanghullámok alapján működő – vagy inkább nem működő – jelzőberendezéseket ellenőrzik. Még nem tudják pontosan, mennyire elterjedt e műszer használata, de gyártója, a General Railway Signal is megkapta az eddigi vizsgálat megállapításait tartalmazó körlevelet.
Lezuhant egy kisrepülő, többen meghaltak
