Új magyar fejlesztésű autóbuszt mutattak be a fővárosban; a Credo Citadell elnevezésű típusát először Győrben, majd Budapesten tesztelik.
Az alacsony padlós buszt a gyártó Kravtex-cégcsoport főként Budapesten szeretné értékesíteni, bár tudják, a BKV-nak nincs a vásárláshoz saját erőforrása – mondta Krankovics István. A Kravtex Kft. ügyvezető igazgatója hozzátette: a BKV-nak mintegy ezer busza csereérett, s a lépést nem lehet már sokáig húzni, a Kravtex gyártókapacitása pedig akár ezt az igényt is ki tudná szolgálni.
A vezérigazgató hangsúlyozta: fontos, hogy a magyar közlekedési vállalatok magyar terméket vásároljanak, mert ezzel a munkahelymegtartást és a gazdaság élénkítését is támogatnák. Szerinte ezt segíti a busz ára is; az előzetes ígéretek szerint a Citadell 10 százalékkal lesz olcsóbb a konkurensek járműveinél, ára valószínűleg nem haladja meg az ötvenmillió forintot. Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője elmondta: a BKV-nak joggal van rossz tapasztalata a magyar autóbuszgyártásról, hiszen az utóbbi években több Ikarusnál is komoly konstrukciós hibák fordultak elő. Hozzátette, hogy a Citadell egy jó előjel, s a BKV műszaki feltételeinek jórészt megfelelő jármű, már csak be kell bizonyítani, hogy a jelenlegi prototípus hosszú távon is működőképes, és a BKV-t nagyobb megrendelés esetén is el tudják látni. Emellett a BKV-nál meg kell teremteni a buszvásárlás feltételeit is.

Megerőszakolta főnöke feleségét egy gyulai vízvezetékszerelő, amíg a főnök kórházban feküdt