A motor kivételével magyar cégek készíthetik azoknak az autóbuszoknak a fő darabjait, amelyek a jövőben részt vehetnek a főváros közlekedésében. A BKV Zrt. tendert írt ki új járművek üzembe helyezésére a csaknem kilencezer darabos buszpark megújítására.
A jelenlegi állományt több mint 130 típus alkotja. Az itthoni cégek – Kravtex, NABI, Csaba-Metál, Alfa – évi 1000-1500 busz gyártására képesek, tehát a kapacitás teljes kihasználása esetén rövid időn belül le lehetne cserélni az átlagosan 16 éves budapesti és tízéves vidéki járműveket – közli a Napi Gazdaság.
Több vonalon ideális megoldást jelentene, ha midibuszok közlekednének, ezeket Magyarországon kizárólag a Csaba-Metál Zrt. gyártja. Kérdésünkre válaszolva Kitajka Béla igazgató lapunknak elmondta: a motorgyártás azért állt le hazánkban, mert hatalmas összegeket kellett volna költeni a rendkívül szigorú környezetvédelmi előírásoknak megfelelő üzemek kiépítésére. Ilyen feltételekkel nem érte volna meg a beruházás. Ha külföldről hoznak be régebbi járműveket, azokra egy korábbi, megengedőbb szabály vonatkozik – fűzte hozzá az igazgató.
„Egy afrikai gyereknek keményebb az élete” – a testvére durván beszólt Zverevnek
