Bár a vasárnapi szezonzáró futamon, Abu-Dzabiban mindkét pilótája pontszerző helyen végzett – Timo Glockot helyettesítve Kobajasi Kamui 6., Jarno Trulli 7. lett –, ez már nem változtatott a főnökség elhatározásán. A szóbeszédből tegnap hivatalos tény lett: a Toyota azonnali hatállyal kiszállt a Forma–1-ből. A világ egyik legnagyobb autógyáraként ismert japán cég azzal indokolta a döntését, hogy az idén fennállása legveszteségesebb évét zárja, és jövőre sem számít jelentősen jobbra. Emellett az is sokat nyomhatott a latban, hogy az F–1-be 2002-ben belépett istálló hiába rendelkezett az utóbbi években a legnagyobb költségvetéssel, a nyolc év alatt egyetlen futamot sem nyert.
A világgazdasági válság miatt tavaly decemberben a Honda szállt ki a Forma–1-ből, az idén év közben a BMW is bejelentette, hogy jövőre már nem vesz részt a sorozatban, ám a 2010-es mezőny az új csapatok, a Lotus, a Campos, a Manor és a US F1 színre lépésével mégis nagyobb lesz; s a Toyota kivonulásával az eddig várólistás Sauber is zöld utat kaphat. Trulli éppen a Lotushoz kerülhet, Glockot a Renault-val hozták hírbe. A két pilótára amúgy a Toyota jövőre akkor sem tartott volna igényt, ha a nadrágszíjat meghúzva mégis maradt volna az F–1-ben, a rámenősen debütáló, mi több, a pályán sokakra frászt hozó Kobajasira igen, de a száguldó cirkusz legújabb kamikazéja egyelőre munka nélkül maradt.

Szándékosan léphetett a szerelvény elé a mai vonatgázolás áldozata – részletek a tragédiáról