Kiszállt a Toyota a cirkuszból

Munkatársunktól
2009. 11. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár a vasárnapi szezonzáró futamon, Abu-Dzabiban mindkét pilótája pontszerző helyen végzett – Timo Glockot helyettesítve Kobajasi Kamui 6., Jarno Trulli 7. lett –, ez már nem változtatott a főnökség elhatározásán. A szóbeszédből tegnap hivatalos tény lett: a Toyota azonnali hatállyal kiszállt a Forma–1-ből. A világ egyik legnagyobb autógyáraként ismert japán cég azzal indokolta a döntését, hogy az idén fennállása legveszteségesebb évét zárja, és jövőre sem számít jelentősen jobbra. Emellett az is sokat nyomhatott a latban, hogy az F–1-be 2002-ben belépett istálló hiába rendelkezett az utóbbi években a legnagyobb költségvetéssel, a nyolc év alatt egyetlen futamot sem nyert.
A világgazdasági válság miatt tavaly decemberben a Honda szállt ki a Forma–1-ből, az idén év közben a BMW is bejelentette, hogy jövőre már nem vesz részt a sorozatban, ám a 2010-es mezőny az új csapatok, a Lotus, a Campos, a Manor és a US F1 színre lépésével mégis nagyobb lesz; s a Toyota kivonulásával az eddig várólistás Sauber is zöld utat kaphat. Trulli éppen a Lotushoz kerülhet, Glockot a Renault-val hozták hírbe. A két pilótára amúgy a Toyota jövőre akkor sem tartott volna igényt, ha a nadrágszíjat meghúzva mégis maradt volna az F–1-ben, a rámenősen debütáló, mi több, a pályán sokakra frászt hozó Kobajasira igen, de a száguldó cirkusz legújabb kamikazéja egyelőre munka nélkül maradt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.