A Berg Média Budapest Reklámügynökség (Berg Média) Kft. 2006-ban 600 millió forint értékű, míg 2008-ban 800 millió és egymilliárd forint közötti ÁKK-megbízást nyert el. A cég mindkét esetben a magyar állampapírok kibocsátását és értékesítését támogató kommunikációs tevékenység ellátásában vállalt két-két évre szóló közreműködést. Az ÁKK december 29-én írta ki azt az újabb közbeszerzési eljárást, amely az előző két tender folytatásának tekinthető. Amint arról a Magyar Hírlap is beszámolt, a 792 millió és 1,58 milliárd forint közötti szerződés nyertesének többek között médiavásárlásban és tervezésben, kiadványok nyomtatásában és piackutatásban kell közreműködnie, a megbízás április végétől 2012. április végéig szól. Szakértők szerint szükség van ugyan a tenderben meghatározott feladatokra, de az összeget túlzottnak tartják. Egyébként Geszti Péter cége, az Akció-NXS Reklámügynökség is kapcsolatban állt korábban az ÁKK-val: 2008-ban 49 milliót fizettek ki Gesztiéknek az állampapírok kibocsátását és értékesítését támogató új kreatív koncepció tervezésére, nyomdai anyagok, elektronikus reklámok előkészítésére, valamint film- és rádióspotok előállítására. Pásztor-Szőke Szilvia, az ÁKK főosztályvezetője lapunknak úgy nyilatkozott, hogy „a tevékenységre fordítható tényleges összeg maximumát minden évben az adott évi költségvetési törvény határozza meg”. Szerinte annak ellenére, hogy a hazai értékpapírpiacon klasszikus értelemben vett versenytárs nem létezik, fel kell hívni a lakosság figyelmét az állampapírok előnyeire, mert a bankok és biztosítók jóval több pénzt költenek a kisbefektetők megszólítására.
Szinte már az ÁKK udvari beszállítójának számító Berg Média azonban nem csak a magyar állampapírok reklámjából növelhette árbevételét az elmúlt években. Lapunk úgy értesült, hogy a korábban Bajnai Gordon által felügyelt Nemzeti Fejlesztési Ügynökségtől (NFÜ) is rendszeres megbízásokhoz jutott a reklámügynökség. 2008-ban 366 millióért, míg 2009-ben 200 millióért végezték az európai uniós fejlesztési források eredményes végrehajtását támogató, kommunikációs tevékenységéhez kapcsolódó médiavásárlási és egyéb, a médiavásárláshoz kapcsolódó médiaügynökségi feladatok ellátását. A megszorítások sorát bevezető Bajnai-kabinet működése alatt akár „eredményesnek” is tekinthetjük a reklámügynökség működését, hiszen soha nem látott méretűre duzzadt a magyar államadósság. A Kádár Tamás többségi tulajdonában álló cég egyébként nemcsak az NFÜ, hanem állami cégek és intézmények médiakampányának egész sorát vezényelte le az elmúlt években. Az EstFM és a Radiocafé korábbi alapítójának privát cége csaknem 900 milliós megbízást kapott tavaly a Hungarofest Nemzeti Rendezvényszervező Kht.-tól, 2007-ben pedig összesen 180 millióért végezte a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium, illetve a Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt. médiavásárlásait.
Meglepő fordulatot tartogat az időjárás