Hiába adott be százmillió forinttal alacsonyabb, 532 milliós árajánlatot a Junior Vendéglátó Zrt. a szocialista vezetésű XVIII. kerületi (Pestszentlőrinc–Pestszentimre) önkormányzat által közétkeztetésre kiírt pályázaton, mint vetélytársa, ajánlatát érvénytelenítették és a Pensió 17 Kft.-t hirdették ki győztesnek. Jellemző, hogy Szaniszló Sándor (MSZP) alpolgármester azzal indokolta a Junior kizárását, hogy túl alacsony árat határozott meg, amely nem tartható. Ugyanakkor a Közbeszerzési Döntőbizottság nem osztotta ezt a véleményt, és december 18-án a Junior kizárását jogsértőnek minősítette, és egymillió forintra bírságolta a kerületet.
Bár új tendert még nem írtak ki, Mester László (MSZP) polgármester és Szaniszló Sándor december 23-án – állítólagos ételminőségi problémákra hivatkozva – szerződést bontott az étkeztetést évtizedek óta végző Juniorral, és ideiglenesen a Pensiót bízta meg az ellátással. Az átállás nem volt zökkenőmentes, több helyre késve és hidegen érkezett az étel. Az egyik kerületi iskolából például visszaküldték az ételt.
Mester László polgármester lapunknak azt mondta: azért bontott szerződést az önkormányzat a Junior Zrt.-vel, mert az utóbbi egy esztendőben sok panasz érkezett az általuk szállított étel minőségére. Ezután azt kérdeztük, miért éri meg az önkormányzatnak a százmillióval drágábban szállító Pensió 17 megbízása, miközben a Közbeszerzési Döntőbizottság éppen azért bírságolta meg a kerületet, mert jogtalanul érvénytelenítették a Junior ajánlatát; vagyis ha jogszerűen jártak volna el, az eddigi szállítóval kellett volna szerződniük. Mester erre azt válaszolta: a legfontosabb szempont az ellátás minősége és biztonsága, a döntőbizottság határozata pedig nem azt jelenti, hogy automatikusan a Juniort kell győztesnek kihirdetni. Hozzátette: a kerületi közbeszerzési bizottság a napokban dönt arról, mikor írnak ki új tendert a közétkeztetésre.
Ezzel szemben Román Péter, a Junior Zrt. igazgatósági elnöke a Magyar Nemzetnek elmondta: nem felel meg a valóságnak az étel minőségére való hivatkozás, az csupán ürügy. Kiemelte: ezt támasztja alá, hogy decemberben, még a szerződésbontás előtt a Junior vezetése végigjárta a kerületi közintézményeket, és mindegyikben csak dicséretet kaptak. A Junior 2003-ban, Magyarországon először vezette be az ISO 9001-es minőségirányítási rendszert, amelyet azóta is folyamatosan megújít. Román Péter megjegyezte: nem az étel minősége, hanem valami egészen más állhat az ügylet háttérben. Arra a kérdésünkre, hogy mégis mi, úgy felelt: „Hát nem furcsa, hogy az önkormányzat a több évtizedes együttműködést felrúgva mondvacsinált indokokkal, törvénytelen módon felmondja a szerződést a Juniorral, és egy náluk százmillió forinttal drágábban szállító céget bíz meg?” Hozzátette: a szerződés felmondása miatt pert indítanak az önkormányzat ellen.
Ughy Attila, a Fidesz XVIII. kerületi önkormányzati képviselője elmondta: érthetetlen, miért kellett ilyen rohamtempóban a tanév kellős közepén szolgáltatót váltani, úgy, hogy az étkeztetéssel megbízott új cég mintegy százmillió forinttal drágábban szállít. Szerinte ez súlyos felelőtlenség volt a szocialista kerületvezetés részéről, amellyel veszélybe sodorták nyolcezer gyermek és idős ember étkeztetését. Az ügylet tisztázására a kerületi Fidesz–KDNP-frakció rendkívüli képviselő-testületi ülés összehívását kezdeményezte a múlt hét csütörtökre, de ezt a kerület vezetése megakadályozta.
Sírás a víz alatt