Ma újra tárgyalóasztalhoz ül a BKV menedzsmentje és a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ). Az egyeztetésen az érdekképviselet mindenképpen meg akar állapodni a munkaidőt, béreket, munkafeltételeket rögzítő kollektív szerződésről, így ha a tárgyalás sikertelen lesz, akár a sztrájk megtartásáról is döntés születhet. A szakszervezet a hét elején azért nem írta alá a kollektív szerződés jelenlegi tervezetét, mert szerinte a BKV-vezetés elvonja a dolgozóktól a szociális juttatások nagy részét, ami éves szinten fejenként kétszázezer forintos kiesést jelent. A VTDSZSZ ugyanakkor nemcsak a munkavállalók helyzetével, hanem a várható működési zavarokkal is magyarázza a sztrájkkészültséget. Kollektív szerződés nélkül január elsejétől ugyanis a munka törvénykönyve szerint dolgoznának a BKV-nál, így megváltoznak például a pihenőidőkre vonatkozó szabályok is, ami miatt az egész menetrend is borulhat. Bár a BKV közleményben tudatta, hogy nyitott az újabb tárgyalásokra, egyértelművé tette azt is, a jelenlegi gazdasági helyzetben nem tud többet kínálni a dolgozóknak.
A lehetséges BKV-s sztrájk legújabb előzménye, hogy december 23-án Bajnai Gordon miniszterelnök és Demszky Gábor főpolgármester aláírt egy szándéknyilatkozatot, amely szerint jövőre 17,4 milliárd forint pluszt állami támogatáshoz juthat a csőd szélére sodort BKV. Az önkormányzati cégnél a rendőrség nyomoz a sok milliárd forintos végkielégítések, tanácsadói, ügyvédi és egyéb szerződések miatt. Ugyan a városvezetés szerint „átláthatósági csomaggal” már rendbe tették a céget, az elmúlt hetekben naponta százával álltak le a buszok. A szocialista kormány pedig az MSZP–SZDSZ-es többségű főváros számára egyértelművé tette: a kikényszerített, átlagosan négyszázalékos tarifaemelés mellett a dolgozóknak is engedniük kell. Bár Demszky szerint járatritkításhoz is vezethet a megkövetelt takarékosság, alig egy éve még Gyurcsány Ferenc harmincmilliárd forintos ígéretét vette biztosra.
Eközben a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság (RRI) közölte, huszonkét, német utasbiztonsági ellenőr kezdi meg önálló szolgálatát Ferihegyen, miután sikeres vizsgát tettek. A légikikötőt üzemeltető Budapest Airport (BA) még novemberben jelezte az RRI-nek, hogy német ellenőröket akar alkalmazni. Tette mindezt annak ellenére, hogy a Fővárosi Munkaügyi Bíróság decemberben kimondta: a BA jogtalanul és törvénysértő módon alkalmazott görög sztrájktörőket a tavaly decemberi munkabeszüntetés alatt. A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet két hete is sztrájkolt a társaságnál tervezett megszorítások ellen. Az érdekképviselet már ekkor jelezte, hogy BA újra külföldi sztrájktörőket alkalmazott, amit a társaság tagadott.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség