Reklámra költik a szegények pénzét

Miközben az ünnepek alatt végeláthatatlan sorok kígyóztak a meleg ételt osztó szervezetek sátrainál, addig a szociális minisztérium pályázatkezelő cége 47 millió forintos tendert írt ki a 2010-es szegénység évének reklámozására – tudta meg a Magyar Nemzet. A tárca szakállamtitkára tegnap sikerként értékelte a hajléktalanellátásban tett kormányzati intézkedéseket.

Szilágyi Richárd
2010. 01. 08. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szegénység ára. A BMSZKI nappali melegedőjében nyújtott úgynevezett kiegészítő étkezés személyenként 108 forintba kerül, míg a teljes napi ellátás 800 forint költséggel jár. A hajléktalanellátó szervezet egész évben működő éjjeli menedékhelyén 1400 forintba kerül egy fedél nélküli ember elhelyezése, míg a népkonyhák működéséhez nyújtott állami normatíva 2010-ben 218 forint körül alakul. (Forrás: Pelle József BMSZKI-igazgató)


Az ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. december 9-én írta ki azt a közbeszerzési eljárást, amelyben nettó 46,8 millió forint keretösszegben keres partnert a 2010 a szegénység és a társadalmi kirekesztés elleni küzdelem európai éve egyes kommunikációs feladatainak tervezésére és ellátására. A Szociális és Munkaügyi Minisztérium pályázatkezelő cége többek között alacsony értékű ajándéktárgyak tervezését és kivitelezését, a PR- és a kommunikációs stratégia kialakítását, országos lakossági kampány kreatív anyagainak tervezését és kivitelezését, rendezvényszervezést és sajtófigyelést vár el a nyertestől. Lapunk megkereste a szociális minisztériumot, de annak ellenére, hogy a sajtóosztály négy munkatársa – köztük Nothoff Ingrid, a tárca sajtófőnöke – is kézhez kapta kérdéseinket, nem érkezett válasz. Nem tudhattuk meg azt sem, hogy arányosnak tartják-e a kommunikációs feladatokra szánt keretösszeget azzal, amennyit például egy hajléktalanszálló fenntartására vagy szociális célú étkeztetésekre költ a minisztérium.
*
Tegnap Korózs Lajos, a szociális minisztérium államtitkára sajtótájékoztatót tartott a hajléktalanellátás helyzetéről. A Budapesti Módszertani Szociális Központban (BMSZKI) rendezett esemény után lapunk megkérdezte az államtitkárt arról, hogy az ESZA rendelkezésére álló brüsszeli forrás egy részét miért nem csoportosítják át olyan intézkedésekre, amelyekkel csökkenteni lehetne a terjedő szegénységet. Korózs szerint elképzelhető az átcsoportosítás, de erről „meg kell kérdezni Brüsszelt”. Azon felvetésünkre, hogy ezt eddig saját hatáskörben miért nem tették meg, az államtitkár válasz nélkül sietve rohant tovább.
A sajtótájékoztatón Korózs Lajos beszámolt arról, hogy két nagy közalapítvány számára biztosított 635 millió forint akadálymentessé tette a hajléktalanok téli ellátását. Sikerként közölte a szocialista párti államtitkár azt is, hogy a szociális minisztérium 60 millió forintot költött étkeztetésre, 12,3 milliót nappali melegedők hétvégi nyitva tartásának biztosítására, és 47 millió forintot krízisautók és a speciális utcai támogatók működésére.
Utóbbi összeg szinte fillérre pontosan megegyezik azzal, amit jövőre költene a szegénység európai évének reklámozására a minisztériumi cég. Lapunk számításai szerint a kommunikációra szánt összegből csaknem száz fedél nélküli ember éjjeli menedékhelyen történő egész éves elhelyezését, vagy több mint kétszázezer adag meleg ételt lehetne biztosítani a népkonyhákon. Ennek fényében pedig már nem is tűnik olyan csillogónak a kormányzati sikerpropaganda.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.