Rendkívüli ülés a benzinügyben

A titkosszolgálatok mellett többek között a légiforgalmi szolgálat, az atomenergia hivatal és a maffiaellenes központ gépjárművei azok, amelyeket a jövőben is a Mol szolgál ki. Ennek ellenére az állami benzintenderen győztes OMV megkapta a rendőrségi flotta rendszámait is. Szakértőink szerint elképzelhető, hogy például a rendőri belső elhárítás autóinak adatai is az osztrákokhoz kerültek.

Munkatársunktól
2010. 01. 15. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rendkívüli ülést tart pénteken a parlament honvédelmi és rendészeti bizottsága a kormányzati benzintender ügyében. A testület részletesen foglalkozni kíván azzal, hogy miért alakult ki „bizonytalan helyzet a rendvédelmi szerveknél” a kormány döntései miatt. A rendőrségnél is bizonytalanságot okozott, hogy a kapitányságok a tendergyőztes OMV-től töltőkártyákat kaptak, miközben csak a Molnál tankolhatnak. Szollár Domokos kormányszóvivő lapunknak arról beszélt, hogy volt arra elméleti lehetőség, hogy a rendőröket nem szolgálja ki a magyar olajcég. A szakbizottság tájékoztatót vár Molnár Csaba kancelláriaminisztertől és Forgács Imrétől, az igazságügyi és rendészeti tárca vezetőjétől a közbeszerzés kiírásának körülményeiről és az eredményhirdetésről, valamint azokról a kormánydöntésekről, amelyeket a rendvédelmi szerveket és a nemzetbiztonsági szolgálatokat érintően hoztak az ügyben.
Az ötvenmillió liter, tizenegymilliárd forint értékű benzin szállítására vonatkozó közbeszerzést húsz év óta először nem a Mol, hanem az osztrák OMV nyerte. Az eredményhirdetés után egy kormányrendelettel kivették a tender hatálya alól a nemzetbiztonsági szempontból fontos állami intézményeket (ezek egyébként az állami autóflotta jelentős részét jelentik). Huszonkilenc ilyet határoztak meg, közéjük tartoznak például a rendőrség, a polgári védelem, a vámőrség, a büntetés-végrehajtás, a katasztrófavédelem, a polgári és katonai titkosszolgálatok, a maffiaellenes központ, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt., a Hungarocontrol (ez a légiforgalmi szolgálat), az Országos Atomenergia Hivatal, a Központi Szolgáltatási Főigazgatóság állami vezetőket szállító autói (ide tartoznak az elnöki hivatal, a kancellária és a külügy gépjárművei is) és a mentőszolgálat autói.
A kormányszóvivő arról beszélt, hogy nem jelent nemzetbiztonsági kockázatot, ha a rendőrségi rendszámok az OMV-hez kerültek, hiszen ezek nyilvános adatok, azzal pedig nem sérül nemzetbiztonsági érdek, ha az osztrákok megkapták a rendszámokat. Szakértőink szerint ugyanakkor kérdés, hogy például a rendőrségi belső elhárítást végző Rendvédelmi Szervek Védelmi Szolgálata által használt autók rendszámait megkapták-e az osztrákok. A szervezet létszámáról és tagjairól sincsenek nyilvános adatok, munkatársai fedésben dolgoznak. Szollár Domokos azt nyilatkozta, hogy a nemzetbiztonsági szolgálatok nem tartoznak a közbeszerzési eljárások hatálya alá, így a titkosszolgálatok autóira vonatkozó adatok nem kerültek ki az OMV-hez. Informátorunk ugyanakkor nem értette, hogy ha nem tartoztak a közbeszerzés hatálya alá ezek a szervezetek, akkor miért kellett őket kivonni a tender hatálya alól.
Földi László, az Információs Hivatal volt műveleti igazgatója elmondta, a fedett járművek ellátása egy-egy szervezet operatív keretéből történik, tehát olyan információk, hogy például a hírszerzés milyen rendszámú autókat használ, semmilyen szolgáltatóhoz, a Molhoz, de az OMV-hez sem juthat ki.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.