Sokasodnak az állami cégek több száz milliós és milliárdos reklámpályázatai a Közbeszerzési Értesítőben, ráadásul a felkészülésre meglehetősen kevés időt hagynak a pályázóknak. A Magyar Turizmus (MT) Zrt. nettó ötmilliárd forint értékben írt ki pályázatot kommunikációs ügynöki feladatok ellátására. A pályázók feladata, hogy belföldön és külföldön médiatervezést és -vásárlást hajtsanak végre, emellett PR-cikkeket és hirdetéseket kell készíteniük, médiafigyelést végezniük, valamint eseti kommunikációs üzeneteket kell közzétenniük. A pályázati anyag elkészítésére az állami cég alig több, mint egy hónapos felkészülést hagyott a reklámügynökségeknek: a Közbeszerzési Értesítőben január 8-án megjelent hirdetmény február 16-i leadási határidőt szabott meg. A tenderen csak a legnagyobb ügynökségek vehetnek részt, mivel a pályázat nettó egymilliárd forintos forgalmat határoz meg, valamint azt, hogy az előző három évben a cég egyetlen esztendőben sem lehetett veszteséges. A győztessel megkötött szerződés 2012. március 31-ig lesz érvényes.
*
Az MT Zrt. a pályázati kiírást lapunknak tegnap a médiavásárlási szerződésük lejártával indokolta. A 2012-es érvényességet azzal magyarázták, hogy kétévente kötnek szerződést a kommunikációs feladatok elvégzésére.
Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) ugyanezen a napon írt ki pályázatot marketingkommunikációs tevékenység ellátására. A szerencsés nyertessel az állami cég 2012. április 22-ig érvényes szerződést köt majd. Az ÁKK pályázatának értéke 792 millió forint és 1,584 milliárd forint között mozog. A pályázó ügynökségeknek itt is gyorsan kell dolgozniuk, mert a tendert az ÁKK február 15-én lezárja. Az állami vállalat szigorú feltételeket szabott meg. Követelmény például, hogy a pályázónak 2008-ban és 2009-ben legalább 750 millió forintos forgalmat kellett lebonyolítania. Lapunkhoz elküldött válaszában az ÁKK költséghatékonysági szempontokkal indokolta a 2012 áprilisáig szóló szerződést. Ahogyan arról korábban beszámoltunk, az Államadósság Kezelő Központ tendereit évek óta ugyanaz a cég, a Berg Média Budapest Reklámügynökség nyeri meg. 2006-ban 600 millió forint, 2008-ban pedig 800 millió és egymilliárd forint közötti értékben kaptak megbízást az állami cégtől.
Bajáék meghátráltak. A kormány visszavonja a nemzeti infokommunikációs stratégiára kiírt közbeszerzést, miután a parlament gazdasági bizottságának informatikai és távközlési albizottsága tegnapi ülésén a képviselők fele ellenezte a tendert. Az albizottság ugyanakkor egyetértett azzal, hogy ilyen stratégiára szükség van, és támogatta annak előkészítését, de nem közbeszerzés kiírásával. Döntöttek arról is, hogy a stratégia kidolgozására szánt harmincmillió forint később ugyanezt a célt szolgálja majd. Mint azt Baja Ferenc infokommunikációs szakállamtitkár kifejtette, a kormány korábban két szakaszból álló közbeszerzést indított el: az első szakasz május 20-án zárult volna, a nyertes ajánlattevőnek eddig kellett volna felmérni az ország és az egész világ infokommunikációs helyzetét.
A második szakaszban, október 1-jéig a stratégia kidolgozása lett volna a feladat. Baja Ferenc tájékoztatására reagálva – mint arról a Magyar Távirati Iroda beszámolt – Nyitrai Zsolt, a Fidesz szakpolitikusa kifejtette: a leköszönő kabinet az utolsó pillanatban akar stratégiát alkotni, megkötve ezzel a következő kormány kezét, ezért a közbeszerzés viszszavonását javasolta. Minderre reagálva Baja hangsúlyozta, hogy a kormány csak olyan stratégiát tart elfogadhatónak, ami a társadalmi és szakmai szervezetek, valamint a pártok egyetértését bírja. Úgy vélte, a tenderrel az új kormány időelőnybe kerül, mert már csak a stratégia elkészíttetése lesz a feladata, az előkészítés éppen lezajlik a kormányváltásra. (B. P.)
Nagy Feró megrázó interjúban állt ki Orbán Viktor mellett, Magyar Péter is megkapta a magáét