Új társaság a vállalati ügyfelekért

A jövő év elejétől a T-Systems leánycége, a KFKI Rendszerintegrációs Zrt. veszi át a társaság nagyvállalati és államigazgatási ügyfeleinek kiszolgálását. A lépés a Magyar Telekom vállalati szolgáltatások üzletág két évvel ezelőtt megkezdett átszervezésének egyik utolsó aktusa. Papp Istvánnal, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettesével és Kászonyi Péterrel, a KFKI ügyvezetőjével a változásokról, valamint a kis- és közepes vállalkozások terén szerzett tapasztalatokról beszélgettünk.

Bodacz Péter
2010. 01. 06. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jövő év elejétől a KFKI Rendszerintegrációs Zrt., a T-Systems leányvállalata veszi át a távközlési társaság nagyvállalati partnereinek kiszolgálását. Mi áll a döntés hátterében?
– A döntéssel a KFKI szerepe nagyban felértékelődik, hiszen a cég összesen 1700 nagyvállalat és államigazgatási társaság infokommunikációs ügyeinek központja lesz. A mostani átszervezés annak a több mint két éve megkezdett strukturális átalakításnak egyik végső eleme, amelynek lényege, hogy a termékspecifikusság helyett az ügyfélközpontúságra helyezzük a hangsúlyt. A KFKI-n keresztül partnereink lényegében egy helyen, az eddigieknél lényegesen egyszerűbben és gyorsabban intézhetik minden info- és telekommunikációval kapcsolatos ügyüket. Az átszervezést egyébként az ágazat fejlődése is indokolttá teszi: korábban már elmosódtak a határok a vezetékes és mobil távközlés között, most pedig ugyanennek lehetünk tanúi a távközlés és informatika vonatkozásában is. A Magyar Telekom elsőként ismerte fel az ebben rejlő lehetőséget.
– Az átszervezés azt jelenti, hogy januártól a KFKI-val állnak a nagyvállalatok szerződéses viszonyban?
– A társaság nagyvállalati értékesítési csatornaként fog működni, azaz értékesíti a T-Systems termékeit, valamint a meglévő IT-ügyfelekkel tartja a kapcsolatot. Mivel azonban a T-Systems marad a szolgáltató, a szerződés továbbra is a Magyar Telekom és a partnerek között jön létre, azaz e téren nem lesz változás.
– A T-Systems 2008-ban nyitott a kis- és közepes vállalkozások felé. A válság közepette ez nem volt kockázatmentes lépés, mi a helyzet ma ezen a területen? A KFKI „képbe kerülése” érinti ezen ügyfeleket?
– A Virtualoso névre keresztelt rendszer bevezetését a krízis csak segítette. Lényege, hogy úgy kínálunk infokommunikációs fejlesztésre lehetőséget, hogy az egyébként pénzszűkében lévő vállalkozásoknak nem kell beruházni: szolgáltatásként kínálunk biztonságos szervereket, irodai, informatikai és távközlési alkalmazásokat, ráadásul úgy, hogy csak azért kell fizetni ügyfeleinknek, amit valóban igénybe vesznek. Nincs okunk panaszra, hiszen az elmúlt szűk fél évben közel kilencszáz ügyfélre tettünk szert, az érdeklődés pedig továbbra is igen komoly. A kkv-k kiszolgálása ugyanakkor a szolgáltatás jellegénél fogva nem kerül át a KFKI-hoz.
– A növekvő ügyfélkör vélhetőleg növekvő igényeket is jelent. Milyen új szolgáltatásokat fejlesztenek, dobnak piacra?
– A kkv-knál csakúgy, mint a nagyvállalatoknál, egyre fontosabb szempont a biztonság. Az eszközök – telefonok, laptopok – eltulajdonítása során elszenvedett kár az egyik legérzékenyebb pont. A KFKI az Alcatel Lucenttel való együttműködésnek köszönhetően egy laptopbiztonsági rendszerrel bővíti a cég portfólióját, ami a készüléken tárolt adatok fokozott biztonságát teszi elérhetővé. A laptop helye is meghatározható a kártya segítségével, amennyiben ezt az ügyfél igényli. Ezenkívül nemrég piacra dobtuk a virtuális „VoiceCenter”-t, amely egy hívásmenedzselő rendszert, szolgáltatást takar. Piaci ismereteink szerint erre óriási az igény.
– A Magyar Telekom a legkomolyabb távközlési partnere az államigazgatási szerveknek, a kormányzati gerincháló, a digitális közmű kiépítése így nyilvánvalóan nem elhanyagolható tényező a T-Systemsnek. Hogyan értékeli a folyamatokat?
– A 21. században a digitális infrastruktúra fejlesztése egy ország életében elengedhetetlen, és örvendetes, hogy a kormányzati törekvéseknek megfelelően biztatóan alakul a széles sávú lefedettség terjedése. Emellett ugyanakkor nem szabad megfeledkezni arról – és ez a legfőbb elmaradásunk –, hogy mindezt meg kell tölteni olyan tartalommal, amely adott élethelyzetekben egyszerűsíti a felhasználók mindennapjait. Ehhez elengedhetetlen a digitális írástudatlanság felszámolása, az oktatás is. Tartalmi és képzési szinten óriási az elmaradás, aminek rendezése a kormányzat és a piaci szereplők közös feladata. A rendelkezésre álló erőforrásokat ezen feladatokat figyelembe véve kell elosztani, máskülönben csak részsikereket lehet elérni e téren.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.