Csak a csomagok segíthetnek

Nem sok esélyük van a talpon maradásra azoknak a cégeknek, amelyek csak egyfajta, klasszikus távközlési szolgáltatást nyújtanak, azaz kizárólag vezetékes, vagy mobilkommunikációs hálózatokat üzemeltetnek – derül ki a berlini székhelyű tanácsadó cég európai felméréséből, amely szerint ugyanakkor a fokozódó piaci verseny sok lehetőséget is hordoz magában.

Bodacz Péter
2010. 03. 02. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jelentős változások tapasztalhatók a telekommunikációs piacon. Az agresszív verseny következtében egyre alacsonyabbak az árak és csökkennek a cégek bevételei is. A szigorúbb európai szintű szabályozás bevezetése számos szolgáltató helyzetét megnehezítette, az iparág szereplői tehát rákényszerülnek arra, hogy más megoldásokat keressenek – derül ki az egyik legnevesebb vezetési tanácsadó cég, az A. T. Kearney európai távközlési piacot vizsgáló elemzéséből. A berlini társaság kutatói szerint – mint arról a távirati iroda beszámolt – az európai szolgáltatók folyamatosan keresik a fejlesztési lehetőségeket és az új bevételi forrásokat, emellett ugyanakkor igyekeznek tovább csökkenteni költségeiket. Ennek jele, hogy egyes európai piacokon – például az Egyesült Királyságban vagy Svájcban – a konszolidáció időszaka következhet el.
A piac már szinte telített, az emberek nem nagyon telefonálnak már többet. Az intenetes adatátvitel terén még számítani lehet némi növekedésre, ennek azonban az árháború miatt a nyereségoldalán nem lesz érzékelhető eredménye. Az egy hívásra eső bevétel olyan gyorsan zuhan, hogy 2013-ra a bevétel már valószínűleg csak a költségek fedezésére lesz elegendő. Az ügyfelekért folytatott ádáz harc a közeljövőben nem hagy alább – áll a tanulmányban, amely szerint az iparágban megfigyelhető tendenciák leginkább azokat a cégeket sodorják válsághelyzetbe, amelyek csak egyfajta, klasszikus távközlési szolgáltatást nyújtanak, azaz a kizárólag vezetékes hálózatokat vagy kizárólag mobilkommunikációs hálózatokat üzemeltető társaságokat. Az A. T. Kearney prognózisa szerint 2013-ra a széles sávú alkalmazások és az online szolgáltatások a bevételek 22 százalékát adják majd a mostani öt százalék helyett, ugyanakkor pontosan ez az a terület, ahol egyre élesebbé válik a verseny.
A tanulmány kiemeli: a piaci küzdelem arra kényszeríti a cégeket, hogy a különféle távközlési szolgáltatásaikat erőteljesebben kombinálják egymással. E téren komoly fellendülés várható, ami a mobilkommunikációs és vezetékes hálózatokkal foglalkozó üzletág egyesítésének irányába hat, először csak az értékesítés és az ügyfélszolgálat területén, majd a későbbiekben a marketing és a hálózatműködtetés tekintetében. Mint a felmérés kutatói hangsúlyozzák, Európában szinte az összes, korábban állami tulajdonban lévő szolgáltató igyekszik kiaknázni az egyesítés kínálta lehetőségeket, így próbálva előnyökhöz jutni, ez kézzel foghatóan megjelenik a termékek szintjén is. A sikeres termékek egyfajta csomagként működve egyesítik a meglévő távközlési szolgáltatásokat az új szolgáltatásokkal, például a televíziózással. Emellett – állítja az A. T. Kearney – a mobilkommunikációs és vezetékes szolgáltatások összevonása révén nagyobb siker érhető el az új ügyfelek megnyerése terén is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.