Hétfőtől itt az Ügyfélkapu 2.

Negyedéves késés után a hét végén megkísérli a Magyarorszag.hu címen elérhető kormányzati portál frissítését a rendszert kifejlesztő Kopint-Datorg Zrt. és az állami hivatalok informatikusai. Ha nem járnak sikerrel, a mostani, korábban több ízben is megbízhatatlannak bizonyult Ügyfélkapu marad tavasz végéig.

Bodacz Péter
2010. 03. 07. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ma és holnap nem működik az Ügyfélkapu: a kormányzati információs és elektronikus közigazgatási rendszer a lakosság és a vállalkozások számára elérhető internetes felületének új változatát a hét végén állítja üzembe a fejlesztő, állami tulajdonú Kopint-Datorg Zrt. Az Ügyfélkapu 2. névre keresztelt fejlesztés utolsó, a felhasználók számára egyedüliként látható része az eredeti elképzelésekhez képest negyedéves késést szenvedett, ám – mint azt a társaság közölte – ez részint annak köszönhető, hogy olyan időpontot igyekeztek találni az átállásra, amely nem ütközik a rendszerint óriási forgalmat jelentő bevallási időszakokkal. Az átmenetre 50 órás keretet kaptak az üzemben tartó Miniszterelnöki Hivataltól, ez idő alatt az öszszes érintett nagy állami, közigazgatási egység informatikusaival együtt tesztelik a rendszert. A fejlesztés mintegy ötmilliárd forintot emésztett fel, amit teljes egészében uniós forrásból biztosítottak.
A Kopint-Datorg sajtóosztályán megkeresésünkre közölték: az új portálon az állampolgárok ügyfélbarát, könnyen átlátható és személyre szabott felületen, kényelmesen kezelhetik mindazon adatokat, amelyek segítségével online intézhetik közigazgatási ügyeiket, valamint hozzájuthatnak a számukra szükséges és aktuális információkhoz, szolgáltatásokhoz, ezért az Ügyfélkapu egységes koncepció szerint új struktúrában várja majd a látogatókat. Az online ügyintézést preferáló magánszemélyek és vállalkozások vélhetően üdvözlik a célokat, a Magyarorszag.hu címen elérhető portál ugyanis átláthatatlanságával, sokszori „lefagyásával”, bizonytalan működésével szerzett magának hírnevet. Emlékezetes: tavaly az összesen hétféle adó bevallásának napján, január huszadikán omlott össze a rendszer, ami komoly nyugtalanságra adott okot, főként a százezres bírságot elkerülni szándékozó adóbevallóknak. Az újabb gikszerre február elejéig kellett várni: ekkor úgynevezett konfigurációs paramétereket módosítottak a rendszerben, ám nem végezték el a tesztelést, ezért az Ügyfélkapun belépők üzemzavar miatt több órán keresztül nem a saját adózási adataikat látták, hanem véletlenszerűen másokét. A malőr után távozott a Kopint-Datorg vezérigazgatója, ez azonban nem eredményezett biztonságos üzemet, május 29-én, néhány nappal az újabb aktuális adóbevallás határideje előtt ugyanis ismét lefagyott a rendszer.
Bár a Kopint-Datorg közlése szerint meglehetősen csekély esély van arra, hogy az átállás kudarcba torkollik, ez esetben is elérhető lesz a kormányzati portál, igaz, ekkor a régi felület marad tavasz végéig.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.